perjantai 5. lokakuuta 2018

California Adamant jatkaa ajokautta kohti talvea

Käyttöpyörä talvisäilöön
California 1400 GTS on lämpimässä Kerholla aloittamassa talvisäilytystään. Akku pitää vielä irrottaa virtapiiristään sekä tehdä perusteellinen pesu ennen lopullista seisontaa. Kiinassa valmistettu Yuasa siirtyy kolmen kesän jälkeen muuhun käyttöön ja ensi suveksi tulee jokin varmempi virtalähde. Tosin toistaiseksi akku on toiminut varsin kohtuullisesti.

Muutkin kulkimet katon alla
Amerikanpyörän laitoin jo talvikuntoon. Centauro V10 Compressore odottaa vielä pientä käyttöä lämpimäksi ja sitten sekin saa olla talviteloilla. Vaihteistoöljy pitäisi vaihtaa talven aikana.

California Adamant luonnollisessa ympäristössään.

Vaihtoehto huonoille säille
Toimii kuun loppuun ajoneuvona. Sitten pitäisi olla talvirenkaat mutta tuskinpa vaivaudun. Pystymettä-kokoontuminen on harkinnassa. Päätös tapahtuu likempänä ajankohtaa. Jos on tiet jäässä niin en lähde, jos on lumi maassa, en lähde. Mutta jos on kuivaa ja poutaa niin miksipäs ei. Kavereitakin lähtee telttailemaan.

Vasemmalla mittarissa moottoriöljyn lämpölukema.

Öljy ei lämpene
Ajoin esikaupunkialueella lenkin ja moottoritietä takaisin korkeita kierroksia käyttäen. Moottori käy silti liian kylmänä. Jotain pitäisi keksiä kylmän sään ajon suhteen. Nyt oli sentään kymmenen astetta lämmintä. Kuski tarkeni oikein hyvin mutta kone ei. Jäähdytys on liian tehokasta kuten Guzzeissa yleensäkin. Sama ongelma vaivasi myös California 1400 GTS:sää. Vaan ei vaivaa enää. Samalla väheni polttoaineen kulutus. Hyvä öljyn lämpötila on 80 - 110 astetta.

RVS teräksen lisäaine
Moottori ja vaihteisto on saanut RVS-käsittelyn jo vuosi sitten. Ehkä se teki liian liukkaaksi. Savutus sentään loppui. Kone on varsin väljä mutta vetää kuitenkin ja käy nätisti eikä syö öljyä kuten aiemmin teki.
Täysin peruskunnostettu moottori on tehty Adamantia silmällä pitäen ja osin jo digitalisoitu. Ei enää säätöä sormet ravassa. Ruisku on myös hankittu mutta sen ohjelmointiin voi mennä aikaa. Mutta tällä moottorilla mennään toistaiseksi koska veto on hyvä ja käy nätisti. Kaasutinkäyttöisenä.

Kaasuttimet
Muokatut kaasuttimet toimivat kevyesti eikä kaasukäsi puudu. Se on myös tärkeä asia kun ajetaan kylmillä säillä: ei synny valkosormisuutta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti