perjantai 15. toukokuuta 2015

Sääksjärvi Trike Takakate ja tavaratilat

Aiempaa turinaa aiheesta.

Tavaratilat ovat suurelta osalta valmiita lukuun ottamatta kahta 24 litran pikkulaukkua. Asentelen ne myöhemmin. Tilaa niiden asennukselle on runsaasti.

 Enää puuttuu vain kate päältä.

Tavaratilojen luukkuihin tulee sama raidoitus kuin on muuallakin. Kunhan saan aikaiseksi.

 Tavartilat ja luukut.

 Tavaratilat takaa.

Keskeltä rekisterikiven etupuolelta löytyy 48 litran tavanomainen moottoripyörän takalaukku.
Takakate tulee peittämään kaiken muun kehikon alta paitsi takatuennan "tornin". Pyörän takaosa roikkuu sen varassa. Kun tukipiste on korkealla niin kaarteissa pyörä ei kallistele ulkokaarteeseen lainkaan vaan pikemminkin kuin soolopyörä. Ilmiö tehostuu kun tulee kuormaa ja kyytiläinen. Tosin toistaiseksi on maantietestit kyseisellä tuennalla tekemättä mutta tallin pihalla ja läheisell yksityistiellä pääsi jo reistaamaan kulkua.

Vasen tavaratila luukkuineen.

 Sama tavaratila takaa.

Kuten kuvasta näkyy, jätin runsaasti tilaa huoltokohteille kuten jarruille ja peruutusvaihteen mekanismeille. Tavaratilat ovat sen verrän kovasti kiinni takakatteen rungossa että niitä ei pikkuasioiden takia halua repimään irti. Kahdeksan pulttia per kotelo.

Tavaratilakoteloilla on myös toinen tehtävä: jäykistää putkikehikko. Putket ovat hyvin ohutseinämäistä terästä joten niiden kantavuus ei ole ihan paras itsekseen.

Seuraavaksi lienee vuorossa takakatteen asennus. Se on jo valmis kaikin puolin. Kiinnitys on joustava mutta sen verran jämäkkä ettei tuuli heiluta sitä. Kyse on kuitenkin noin kahden neliömetrin hartsilla lujitetusta kankaasta jonka vahvuus on  noin 0,5 millimetriä.

Ennen katteen laittoa pitää tehdä hieman sähkötöitä. Muunmuassa rekisterikilven valo tarvitsee johdotuksen kuten myös etuvilkut. Alkuperäiset 80-luvun johdot ovat murentuneet vanhuuteensa. Vetokoukun asennuksen teen myöhemmin. Se tulee poikkeuksellisesti jousittamattoman massan puolelle.

Jatkoa seuraa.....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti