keskiviikko 12. kesäkuuta 2013

California Kolmosen ikivanhat keulaöljyt

Koska edellinen omistaja ei ollut ymmärtänyt vaihtaa itse keulaöljyjä vaan oli luottanut huoltoliikkeen tekevän kyseisen toimenpiteen ilman eri pyyntöä. Keulassa oli edelleen noin 74000 kilometrin jälkeen alkuperäiset öljyt. Tai se mitä niistä oli jäljellä. Eipä paljon mitään: tilalle oli mennyt vettä ja keulaputkista irronnut metalli ja muu töhnä oli muodostanut kiintoainetta keulaputkien pohjalle.

"Keulaöljyä".

Kuvassa ei näy kaikki kiintoaine ja vesi mitä keulaputkista valui ulos. Sisäputket ja ulkoputket ovat kuluneet korjauskelvottomiksi. Keulasta voi pelastaa ainoastaan jouset uutta käyttöä varten. Vaatii merkittävää ajattelemattomuutta tai tietämättömyytä että tämän kaltaiseen laiminlyöntiin ryhtyy. Kyseisen pyörän edellinen ja ainoa omistaja, sanojensa mukaan, oli luottanut että huolto hoitaa nämä asiat. Pyörä on huollettu koko ikänsä Lahdessa. Huoltojen suorittanutta yritystä en tiedä. Sama koskee myös jarrunesteitä. Niissäkään ei ollut kehumista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti