keskiviikko 30. toukokuuta 2018

California 1400 GTS 20.000 km määräaikaishuolto koittaa kohta

10.000 km huolto ja siihen kuuluvat askareet.

Varauduin tänään kiertämään ja hankkimaan asianmukaiset huoltotarvikkeet ja öljyt. Muutamassa liikkeessä joutui käymään koska ohjeen mukaista öljyä tai tarviketta ei joka paikasta löytynyt.

Moottoriöljy löytyi Motonetistä.

Moottoriöljy.

Myös ilmansuodatin, öljynsuodatin ja jarruneste löytyivät Motonetista.

 Ilmansuodatin.

Öljynsuodatin.

Suodatin ei ole samanlaisella pykälöinnillä kuin alkuperäinen. Jos siirtyy tämän suodattimen käyttöön pitää ostaa sille sopiva hylsy. Se ei montaa euroa maksa ja löytyy samasta myymälästä.

Jarruneste ja puhdistusaine.

Jarruneste on sitä mitä Brembon jarruissa kuuluu ollakin. Lisäksi varsin edullista. Puhdistusaine on tapeellista jos tulee suttua kuten jarruhommissa helposti tulee.

Storm Motorista löytyi sytytystulpat joita tarvitaan kerrallaan neljä kappaletta.

NGK LMAR8F.

Venttiilinkoppien tiivisteet ostin aikanaan RM Heinolta. Mahtaakohan sieltä enää saada? Ilmeisestikin asialle pitää mennä nyttemmin Bike & Boat Worldiin.

Venttiilikopan tiiviste.

Tiivisteet, kaksi kappaletta, vasemman ja oikean puolen tiivisteet ovat erilaiset keskenään.
Kymppitonnin huollon yhteydessä käytin vanhoja tiivisteitä. Hyvin pitävät öljyn sisällä. Nämä ovat siis kaiken varalta. On kuitenkin hieman harkinnassa josko en säätäisi venttiileitä tällä kertaa vaan vasta 30.000 km huollossa. Käy niin nätisti ja kuumana tuttu rapina niin kuin pitääkin.

Vaihteistoöljyä piti hieman etsiä. Aika harvassa paikassa on 85W-90 GL5 -vaihteistoöljyä. Sitä löytyi Fixus -autotarvikeliikkeestä. Eli hieman eri puolilla Tamperetta piti pyörähdellä. Mukavaahan se oli, moottoripyörällä. Keskipäivällä ei paljonkaan liikennettä ollut eikä vielä kovin kuumakaan.

Vaatimukset täyttävä vaihteistoöljy.

Tämän kaltaista öljyä pitää laittaa vaihteistoon. Vaihteistoöljy vaihdetaan 20.000 km välein. Perävaihteeseen voi laittaa samaa öljyä vaikka vaatimus lisäaineistuksesta ei olekaan niin korkea kuin vaihteiston suhteen.
Ostin useamman litran niin ei tarvitse pariin vuoteen käydä ostoksilla. Perävaihteen öljynvaihtoon on vielä matkaa sillä se tehdään vasta 50.000 km huollossa.

Muutamia pikkutarpeita hankin myös. Muun muassa puhdistusaineita ja vaseliinia. Jos, esimerkiksi, jarrunestettä pääsee rakenteisiin niin se on helppo puhdistusaineella ruiskutella pois. Jarruneste on syövyttävää maalipinnoille.

Huolto on 20.000 km huolto joka tapahtunee, ajosäistä ja -tarpeista riippuen kesäkuun aikana tai heti heinäkuussa. Joka tapauksessa ennen mökille lähtöä.

Minkäänlaisia vikoja ei huoltokohteiden osalta ole ilmennyt. 

Sikäli minun on helppo hallita hajasijoitettuja tarvikelähteitä: ikkunasta näkyy B&BW, Storm Motor ja Motonet. Fixukseen piti mennä Lielahteen. Mutta ei ollut iso mutka sillä Kerhon toimitila, jossa käyn muutoinkin liki päivittäin, on Ylöjärvellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti