perjantai 13. tammikuuta 2017

California 1400 GTS Lisäjarruvalo ja sumuvalo taakse

Edessä olevat sumuvalot ovat jo toimivat mutta saavat kromatut kotelot. Siitä myöhemmin lisää. Takasumuvalo asentui vasemmalle pyörän takapäähän.

 Sumuvalolle löytyi suojainen paikka.

Kytkennät on tehty. Valot toimivat. Takasumuvalo on Motonetistä Talmun mallistosta. Lisäjarruvalo takalaukussa on omaa valmistetta. 

Takalaukun sähköliittymä.

Takalaukku on ruuveilla kiinni tavaratelineessä. On todennäköistä että laukkua ei yhtenään irrotella. Liitin on kaksinapainen SuperSeal vesitiivistä mallia. Takalaukussa on sisälaukku kantohihnalla kuten myös sivulaukuissa.

Kaikki valot päällä.

Jännä että led-valot eivät näytä keskenään samalta digikuvassa kuin todellisuudessa. Alkuperäisten jarruvalojen intensiteetti näyttää kuvassa paljon suuremmalle kuin mitä lisäjarruvalo ja takasumuvalo. Vaikutelma silmään on toisenlainen.

Rekisterivalo ei pala koska moottori ei ole käynnissä. Valosysteemi on hieman poikkeava totutusta. Samat katkaisijat hoitavat eri tehtäviä riippuen käykö moottori vai ei. Näin on säästetty nappuloiden määrässä. Vain vilkku on vilkku ja vakionopeussäätimen painike nimensä mukainen. Muut napikat hoitavat eri tehtäviä eri tilanteissa. Aluksi se hämmästytti ja aiheutti sekaannusta mutta kun oppii niin arvostaa vähäistä katkaisijamäärää.

Näillä mennään jatkossa. Takasumuvaloa tuskin usein tarvitaan mutta lisäjarruvalo tuonee aktiivista turvaa silloin kun takana tuleva ajaa liian lähellä. Se on reilusti yli metrin korkeudella tiestä. Suuntaus on hieman yläviistoon johtuen takalaukun muodosta.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti