lauantai 14. tammikuuta 2017

California 1400 GTS Lisävalotelineen valmistus jämämateriaalista, sumuvalot. Jatkoa

Aiempi sumuvaloviritys.

Ostin halvat autoon tarkoitetut halogeenisumuvalot laittaakseni ne C14:n keulalle. Hankinta alle 20€ Motonetista. Asennus onnistui hyvin mutta ulkonäkö ei tyydyttänyt. Siksi hain Biltemasta hyviksi osoittautuneet ja laadukkaalla kromilla pinnoitetut "Bates" lisävalokopiot. Niistä tarvitsen vain ulkorakenteen ja kiinnitysosat. Halogeeniumpiot jäävät varaosiksi.

Sumuvalojen umpiot siirrän näiden lisäpitkien koteloon. Pientä eroa on on umpion kiinnityksessä. Tarvitaan neljän millimetrin täyte että sumuvaloumpio istuu hyvin lisäpitkien "Bates"-kotelossa.

 Biltema "Bates"

Samanlaiset valot ovat olleet Alkoholipyörässä jo useita vuosia käytössä. Talvisäilytys kylmässä ja kosteassa paikassa. Ei silti pienintäkään ruostepilkkua.
Toivottavasti nämä myöhemmätkin tuotteet ovat yhtä hyvää laatua.Koska Alkoholipyörä ei tarvitse nyt lisäpitkiään niin saavat palvella C14 keulassa.

Leikkaamani kumitiivisteet.

Koska Motonetin sumuvalokotelo on erilainen ja umpion kiinnityksessä on eroa niin tarvitaan täytettä että umpio kiristyy sopivasti oikeaan asentoon. Olisi tarvittu neljä millimetriä paksun kumitiivisteen mutta oli vain kaksimillistä hyllyssä. Tein siis neljä tiivistettä.

Umpion asennus valmis.

Bilteman lisäpitkän kotelossa on nyt Motonetin halpissumuvalon umpio. Näyttää riittävän siistiltä. Enää asennus paikoilleen.

Kustannuksiahan tässä tuli. Motonetin sumuvalopari maksoi n. 20€. Bilteman lisäpitkät, joiden kotelot ovat nyt uusiokäytössä, maksoivat yhteensä reilut 70€. 

Lisäksi jäi varalle kaksi lisäpitkäumpiota ja niiden 50W polttimot.

Kaksi lisäpitkäumpiota varaosiksi.

Alle satasella tyylikkään näköiset sumuvalot ja jo aiemmin ostetut ja asennetut 60€, 100W/kpl lisäpitkät. 

Sumuvaloissa on 50W halogeenipolttimot. Sähkötyöt, perusratkaisu yhdellä releellä, on jo tehty. Jäljellä johtimien kytkentä ja mekaaninen kiinnitys. Ensi viikolla jos ei muuta ilmene alkaa olemaan valmista. Pari muuta lisävarusteideaa ja parannusta on itämässä.

Minkähän vuoksi kaikki hankkimani pyörät Quota 1000 lukuun ottamatta ovat olleet puolivalmisteita? On pitänyt varustella että edes peruasiat on kunnossa. Useimpiin on myös tarvinnut hieroa lisää tehoa mutta C14 ei lisätehoa kaipaa. Sitä on riittämiin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti