maanantai 22. helmikuuta 2016

Digitaalisytytyksen asennus California3 koneeseen, osa 2

Jutun alkupää.

Tänään oli muutama tunti aikaa keskittyä sytytyslaitteiden asennuksen jatkamiseen. Tein pyörijän kiinnityksen prototyypin. Tuli ehkä hieman monimutkainen mutta helposti säädettävä ja riittävän tukeva. Itse asiassa pyörijä säädetään vain kerran molempien sylintereiden yläkuolokohtaan antureiden suhteen. Anturit ovat 90 asteen kulmassa pyörimissuunnassa toisiinsa nähden. (Kts. linkki ylhäällä.)

Sorvilla sorvasin ja kierteitin. Vielä jäi jyrsittävää koska pyörijä on nyt sorvauksen jälkeen vain pyöreä kiekko. Siitä pitää ottaa vielä vajaa kierros ainetta reunasta pois jyrsimällä ja pitää myös tasapainottaa.

Pyörijä.

Kyseinen pyörijä on hyvä ja sytytyksen valmistajan toimittama mutta tarkoitukseeni liian pieni. Tätäkin olisin voinut käyttää mutta anturisillasta olisi tullut monimutkaisempi ja laturin jäähdytys olisi voinut sen vuoksi häiriintyä. Siksi teen oman version. Pyörijän nokka indusoi anturiin signaalin jonka sytytyksen ohjain muuttaa ajoitetuksi sytytyskipinäksi. Pitkä reikä on tasapainoitus.

Pyörijä ja pyörijän kiinnitys.

Keskellä olevaan pyörylään tulee avainpinnat että sen voi kiristää avaimella. Pyörijästä lähtee vielä materiaalia pois kunhan ehdin jyrsimään. Pyörijän välys antureihin on 0,4 mm.

Sovitusta eri suunnista.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti