sunnuntai 15. marraskuuta 2015

Purkupyörän vaihteiston kotelon siistimistä

Pyhätöihin päädyin pariksi tunniksi hiekka- ja lasikuulapuhalluskaapin ääreen. Vaihteiston kotelo oli hyvinkin hapettunut. Paikoitellen lähes musta pinnaltaan. Puhaltelin hapettumat pois. Saattoi olla akkuhapon aiheuttamaa. Sai samalla liikuntaa Jopoilemalla eestaas tallille reppu selässä.

Kokonaisuus alkaa olla ulkoapäin kunnossa.

Tiiviksi puhallettu alumiinipinta on kestävämpää maailmaa vastaan kuin alkuperäinen karhea ja huokoinen valupinta. Guzzilla ei ole näin vuosin (-80 - 90-luvun vaihde) kiinnitetty huomiota kovin paljoa tämänkaltaisen viimeistelyn suhteen. Esimerkiksi BMW ja japanialaiset valmistajat ovat viimeistelleet alumiinipinnat kestävämmiksi. Nyt tämäkin paketti on "päivitetty". 

Kävin myös kierteitä läpi. Vain yhdessä reiässä oli vikaantunut kierre mutta sekin vain alkupäästään. Ei tarvitse Helicoilia vaan hieman pidemmän ruuvin koska kierteessä riittää syvyyttä tehtyäni täyden kierteen porauksen pohjaan saakka. Kyseessä yksi neljästä vaihteiston kotelon yläpinnassa olevista M8-kierteistä. Neliömäinen alue keskellä vaihdelaatikkoa jää akkutelineen alle siitä taapäin. En tuhlannut energiaa kauniistaakseni kyseistä aluetta.

Tulee olemaan miellyttävää koota kunnollisista, kunnostetuista ja uusista varaosista rakenteet näiden kuorien sisään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti