perjantai 6. heinäkuuta 2012

Jarrulevyt Brevaan


Sopivan hintaiset
Ostin jarrulevyt tarvikekaupasta koska alkuperäiset olisivat olleet hinnaltaan ylitse suorituskykyni. Näiden hinta oli vajaat 300€/pari. Niille sopivat jarrupalat lisäksi.

Eivät kestäneet sintteripaloja
Alkuperäislevyt kuluivat nopeasti väärän jarrupalamateriaalin suhteen. Uusien levyjen hankintapaikka oli Storm Motor Tampereella.

Tämän merkkiset.

Käytäntö näyttää
Jää koettavaksi ovatko hyvät. Aiheesta lisää elokuussa koska silloin otan Brevan uudelleen liikenteeseen uusilla etujarruilla. Takalevy ei juurikaan ole kulunut ja jarrupalatkin siinä ovat alkuperäiset.

Keskellä alkuperäinen levy.

Vanhat paremman näköiset
Uudet eivät ole yhtä tyylikkään näköiset kuin alkuperäiset. Ajaessa niitä ei tosin juurikaan näe. Pääasia että toimisivat hyvin. Brembon levyt kestivät n. 60.000 km ajotavallani. Jarrupalojen laadulla on merkittävä vaikutus jarrulevyjen kestävyyteen.

Tässä valmistajan omaa kehua
(Käännös Googlella):
EBC ProLite XC ääriviivat roottorit ovat kovimmat ja vielä kevyin urheilun ja kilpa jarrulevyt voit laittaa pyöräsi monista eri syistä ja täällä syystä nämä ovat parhaita.

Juu, ei tuu mitn. Samma på svenska
EBC ProLite XC beskrivning av rotorerna är fortfarande de tuffaste och lättaste sport och racing bromsklossar du kan lägga din cykel av många anledningar och här är varför dessa är de bästa.

Tässä alkuperäiskehut
EBC ProLite XC contour rotors are the toughest and yet the lightest sport and race brake rotors you can put on your bikes for many reasons and here is why these are best.

1) Contoured profile reduces weight by 7.5% without reducing actual “cooling mass” of disc.
2) New German mill rolled heat treated stainless steel rotor blade.
3) Vertical scraper slot system removes dirt, dust and debris quickly from braking area.
4) Unique fully overlapping vent hole pattern reduces weight, cleans disc blade and helps deglaze pads.
5) New Patented Stainless Steel SD (square drive) button drive system, prevent warping and vibration totally system – click here for full tech info.
6) Ultra lightweight ductile alloy centre hub.
7)Use of SD system allows less drive buttons, in the case of EBC we are down to six buttons
8) Full stainless components, no rusty parts and that’s guaranteed.
Sopivana ajankohtana
Jonain tulevana sadepäivänä pitää etupyörä käyttää pajalla ja vaihtaa levyt. Palojen vaihtohan käy melkein missä vaan.

Etulevyjen vaihtotyö.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti