En heittäisi roskikseen vielä
Toki sellaistakin tavaraa lienee mutta joku voi tarvita kyseisiä tavaroita. Syynä saada varastoja pienemmäksi tavaroista joita en usko enää tarvitsevani. Uskoisin että jotkin kamat voivat olla Guzzi- ja Benelliharrastajille tarpeen. Kunhan vain kysyntä ja tarjonta kohtaisivat. Osia on useisiin malleihin 70-luvulta tälle vuosituhannelle. Joitakin muiden pyörämerkkien osia on myös.
Hinnoista
Alkaen 1€ ja yläraja tullee vastaan jossain vaiheessa. Riippuu siitäkin onko tavara uusi tai uudenveroinen, vanhempi käyttämätön, käytetty mutta hyvä, käytetty ja jo kulunut mutta käyttökelpoinen. Muovi- ja kumiosien suhteen voi ikä ja säilytysolosuhteet ratkaista. Yleensä muovipussissa ettei pehmentimet haihdu. Ruostuneet kromiosat, jos eivät ole yltiöharvinaisuuksia, menevät metallikeräykseen ja palavat, vialliset kamat polttoon. Tarkoitus on päästä kamoista eroon koska aloitan Verstaani hitaan alasajon. Myös työkaluja kuten sorvi, jyrsin ja monia muita kone- ja käsityövälineitä lähtee. Sähkökojeita on melkoinen määrä kuten myös tarkkuusmittavälineitä. Mikrometrejä, työntömittoja, jne. Lisäksi peruskamaa kuten säilytysvälineitä, työkalupakkeja kaluineen ja sensellaista.
Laitan yhteystietoja tähänSiinä vaiheessa kun olen enemmän paikalla ja tiettyinä kellonaikoina tiettyinä päivinä Verstaallani päivystämässä. Mahdollisesti joinain viikonloppuinakin. Keskemmällä kesää olen muualla toista kuukautta. Tällä tietoa.
Tässä eka, lyhyt listaus
Sekalaisia, ensin kouraan tarttuneita, osia nyt koska tyhjensin vasta autotalliani jonkin verran. Verstaan hyllyjen ropaaminen tuo tavaraa esille lisää moninkertaisesti. Lähinnä Guzzirompetta mutta muutakin on luvassa. Alla pikku aloitus. Vaan monennäköistä kilkettä on kertynyt. Aivan ehtaa kamaa on mutta myös kuluneempaa.
Muotteja Benelli Sei 750:sen takalokasuojan etukappaleelle ja huohotinkotelolle. Muoto alkuperäisen mukaan.
Ikä rikkoo
Alunperin ovat kyseessä muoviosat jotka murenivat vanhuuttaan mutta näillä syntyy identtiset lasi- tai hiilikuituversiot. Kumiosat näihin voi teettää Korja-Kumissa Tampereella mallin mukaan. Muotit tein itse lasikuidusta. Niitä löytynee vielä useita erilaisia eri tarkoituksiin eri vehkeisiin.
Yleismallinen tuulisuojan korokelippa kiinnityksineen. Säädettävä.

Kuusikymmenluvun tyylinen katemallin muotti sivusta ja takaa.
Käyttökelpoiseksi todettu
Muutamaan Classic-sarjan kilpapyörään tällä muotilla tein. Yhdellä niistä, ainakin, on ajettu myös Mansaarella menestyksekkäästi. Sopii myös 60-luvun Brittipyörän katteeksi. Tai, miksei, Italialaisenkin.
Tässä lievästi epäonnistunut katevalos sillä tyhjiöpumppu oli sammunut sähkökatkon vuoksi. Lasikuituvaluun ei, välttämättä, tarvita tyhjiöpumppua.
Autotallin hyllystä löytyneitä takalaukun telineitä eri merkkejä. Kaksi vasemmanpuoleista ovat identtisiä. Joihinkin löytyy myös laukku mukaan.
Moto Guzzi Grison (Pikku-Griso) käytetty, ehyt alkuperäisvaimennin. Ylimmässä kuvassa näkyy ulkosivu. Terästä ja kiillotettavissa. Takaritilä alumiiniä ja terästä.

Californian heijastin takapuolelta. Uusi.
Californian uusi ajovalokotelo takaa.

Centauron ehyt alkuperäispeili. Vain vähän käytetty.
GT850 alkuperäinen mittaristokotelo. Tarvitsee mustan ryppymaalauksen niin on kuin alkuperäinen. Purkupyörästä, ehyt.

Yleismallin custom-tanko. Sopii Cali III ja 1100-malleihin. Ehkä muihinkin.

Käytetty, ehyt ajovalo kehyksineen ja kehyksen kiinnittimineen. T3, T4, ym.
Koristepaneeli oikean astinlaudan ja moottorin öljypohjan välistä. Ehyt. Cali3.
Lievästi vaurioituneita Cali3 takasivupaneeleita. Korjattavissa.
Risan korjaaminen
Muoviosien korjauksen teen yleensä siten että teippaan puhdistetun ulkopinnan kauttaaltaan maalarinteipillä tarkasti. Tarvittaessa kahteen kertaan. Karhennettuun sisäpintaan sivelen polyesterihartsia ja vauriokohtaan myös sekä lasikuitusilppua lohkeaman kohtaan ja koko alalle lasikuitukangasta tai katkokuitukangasta. Lasia sekin. Sekä sopivasti hartsia että kangas kastuu. Paksuuden voi päättää itse mutta pari kerrosta riittänee. Siihen päälle vain repäisykangas niin sisäpinnasta tulee siisti. Toisaalta, ei se sisäpuoli näy minnekään. Viimeistelyksi riittänee maalaus muoville tarkoitetulla maalilla. Näin saa huonostakin aihiosta vielä lujan kalun. Paino nousee vain hieman. Eli romu ei olekaan ihan vielä romu. Sama pätee moniin metalliosiin. Niitäkin voi korjata vaan menetelmä pitää tuntea. Aina joku tuntee. Saatan nämäkin korjata. Onko California Kolmosen entisöijiä?
Toinen latinki:
1400 Californian kilpiteline ja takaheijastin. Ruuveista en oikein tiedä...
1millimetrin vahvuinen perävaihteen shimmilevy. Uusi kardaanin nivelkumi.
Uusi kardaaninivelen kumi.
Vaihdepolkimen mekanismin lyhyt välivipu nivelineen. Käytetty. Klappia vain vähän. Valitettavasti pallonivelen tiivistekumi puuttuu.
Käytetty perävaihteen hammaspyöräpari. Saa toimivan kun säätää oikein.
Solenoidin käytetty suojakotelo. Uusi sivutuen mekanismin suojakotelo. Cali 2, 3, jne.
T-mallien kilpi ja vilkkutelineitä, kai.
Käytetty siisti takavalo T- ja Cali.
Takanavan vetolaippa lukkorenkaineen.
Tärkein asia kunnossa. Hammastus on kulunut vain vähän. Satatonnia vielä edessä.
Jarrupoljin takoineen. Kromit varsin hyvässä kuosissa. Poljinkumi kuin uusi.
Käytettyjä mutta ehyitä kardaanin nivelkumeja.

Yleismallin sytytyssetti. Pyörijä tulee laturin päätyyn kuten anturitkin.
Käypäinen setti x2
Näitä sytytyspuolia ja antureita kerkesin laittamaan moneen kärkisytytteiseen pyörään. Sytytys on erittäin tarkasti säädettävissä. Puolat tehokkaita ja pieniruokaisia. Helpot sijoittaa.
T-mallien käytetty, ehyt takavalon teline ja keulan yläkolmio hyvässä maalissa.

T-mallien ehyet ja ruosteettomat etulokarin kiinnittimet. Ruostumattomat lokarit löytyvät myös. Pitää niihin perehtyä vielä.
Taitaa olla perinne
Käyttää tämän merkkisissä pyörissä rts-metallia. Se on helppohoitoista ja satunnaisen naarmun saa hiottua piiloon. Siihen saa alan liikkeistä sopivaa ainetta. Santapaperilla ei pidä koittaman. Myös kromipintaa voi hoitaa mutta se ei kestä hiomista sillä kromaus on ohut. Ruostumatomat ja haponkestävät teräkset sallivat hiomisen. Yleensä käytetään tahnamaisia hiokkeita.
Ehyt, käytetty rst. peilipari -70-luvun lopulta.
T-mallin vähän käytetty vaihdepoljin. Pintakäsittely ja kumit ookoo.
Haitarikumit etuteleskooppiin. Eivät sovi Cali Kolmoseen.
Kytkinvipu lyhytnäppiselle. Korkealaatuista lentokonealumiinia. Omavalmisteeni.
California 3:sen ohjaustangon kiinnike ja ohjauskolmiot.
Jarruosia, tms.
Katselin että niitä on joltinenkin määrä. Metallipunosletkuisia, käytettyjä jarruja, jonkin verran jarrupaloja, erinäisiä muita jarruosia, vaijereita aika läjä, kahvoja nestesäiliöineen, jne käytettyjä osia. Säilytetty kuivissa sisätiloissa. Myös uusia jarrupaloja näkyi olevan. Toki säilytän itselläni jonkinlaisen perusvaraston niistä osista joita oletan tarvitsevani lähivuosina mutta nyt alkaa varasto tyhjetä hiljalleen. (Ajokorttini umpeutuu kun täytän 70v. mikäli sitä ei peritä pois ennen.) Ensin tarpeettomaksi yleisesti osoittautuvista, tarpeeksi viallisista tai muutoin vanhentuneista tai pilaantuneista kamoista teen romukuorman. Yllä on vaatimaton esitys siitä mitä osia sattui löytymään autotallista tänään vaikka ei sitäkään vielä ole kokonaan läpikäyty. Nyt sinne mahtuu jo sekä auto että polkupyörä myös. Verstaan hyllyt ovat kajoamatta. Kymmeniä isoja laatikoita täynnä tavaraa. Taitaa riittää lajittelua... Vaan hiljalleen hyvä tulee. Aloitan sekavimmista loorista.
Kytkinlevyjä luvassa
Niitä on sekä matalalla että syvemmällä keskiöhammastuksella eli vanhempiin ja uudempiin malleihin omansa. Surflex laatulevyjä. Myös käytettyjä mutta käyttökelpoisia on. Moni kun halusi uudet levyt vaikka vanhoilla olisi mennyt vielä satatuhatta kilometriä. Toki ajotapakin ratkaisee. Itseltä on kerran hajonnut kytkinlevy mutta onneksi niitä on kaksi niin kuusisataa kilometriä kotitalliin tultiin yhdellä levyllä nätisti ajamalla. Jakoketjun kiristimiä on myös.
Toimitusehdot
Tässä tämän päivän pikainen valinta. Jatkossa tulee paljon lisää mutta ei säännöllisesti. En, kuitenkaan, ryhdy lähettelemään näitä postitse tai muilla palveluilla. Niitä voi ajella katsomaan Verstaalleni tai, halutessaan, kotiosoitteeseeni jos niin sovitaan. Ilmoittelen milloin olen missäkin sillä minulla on muitakin hommia... Gruppo Moto Guzzi Finlandian keskustelupalstalle laitan infoa ja yhteystietoja kunhan saan yllä olevan osalistauksen hieman venähtämään. Malliksi. Verstaani on Ylöjärvellä Uuden Kuruntien varrella lähellä Elo-kauppakeskusta, asunto ja autotalli Tampereella keskustan ulkopuolella lähellä Tre - Hki Moottoritietä. Motoristin on helppo niihin kulkea.
Pikku kirppari
Saatan laittaa popupmyymälän suvemmalla Ylöjärvelle. Siitä sitten juttua kun se ajankohtaistuu mikäli kamaa on vielä jäljellä. Lähellä on ruokapaikkoja. Suosittelen Villa Vinoa Elo-kauppakeskuksessa. Mukavat tyttäret laittavat sapuskoita ja kanniskelevat pöytiin. Kahvilinja toimii itsepalveluna.
Toki roskista voi dyykata
Osa kamoista, arviontini jälkeen, menee roskikseen, osa tynnyriin jossa poltetaan tulia aika-ajoin samassa rakennuksessa toimivan mc-kerhon toimesta jolla olen vuokralla. Ei ole oma kerhoni mutta jäsenet ovat tulleet tutuiksi. Omalla Kerhollani säilytän vain joitakin pyöristäni ja ajovarusteita. Muuta ei saisikaan. Toki sielläkin on pikku verstastila huoltoa varten.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti