keskiviikko 10. lokakuuta 2018

California 1400 GTS Etukaatumarautojen lasikuitupanelit

Etukaatumaraudoissa on kuljettajan jalkoja roiskevedeltä suojaavat lujitemuovit. Ei ole yllätys että ne ovat saaneet kolhuja. Kaksi kesää olleet paikoillaan. Kiinnitys kuudella ruuvilla per kaatumarauta. Otin ne irti. Muovit ovat omaa valmistettani kuten pyörän kaatumaraudatkin. Linkki takarautoihin.

"Päreet" irrallaan.

Reunoja kiertää muovinen "kromilista". Rakenteessa ei ole mitään erikoista. Samaa ainetta kuin halvat soutuveneet. Kivet ovat iskeneet lovia maalipintaan. Se oli tiedossa jo tehdessä että eivät pysyisi siisteinä kovin pitkään.

Reunalistat irti ja hiontaa. Kolhut pakkelilla piiloon ja uusi maali pintaan. Taidan vaihtaa värikartan toiseen päähän eli valkoiseksi. Se ei myöskään riitele pyörän muun värimaailman suhteen. Eduksi koen että valkoinen pinta eteenpäin, vaikka aika alhaalla, on eduksi havaittavuuden suhteen. Valot ovat ylempänä ja tämä jakaa vaaleaa pintaa laajemmalle vaikka ei valaisekaan. Vai pitäisikö laittaa kirkkaat ledit hieman edemmäs valaisemaan näitä levyjä. Se olisi varsin mahdollista. Mitähän laki siihen sanoo. Valo olisi siis epäsuoraa mutta ei valaisisi vaan vain näkyisi vaaleina pintoina edestä katsoen.

Maalina käytän ihan tavallista alkydi-kilikalimaalia ja kirkasta lakkaa. Ei kannata laittaa mitään kallista maalia kun se ei tässä kohteessa kestäisi kuitenkaan. Biltemasta uusi reunalista vanhojen tilalle.

Alkydimaalit ja hienokittiä.

Ensin pesu ja vanhan maalin hionta. Kiveniskemiin polyesterikittiä, lisää hiontaa, pohjamaali, muutaman tunnin kuivaus, tarpeen mukaan uusi hionta ja ehkä vähän pakkeliakin. Pohjamaalaus uusiksi ja jos on hyvä niin muutaman tunnin päästä pintamaali perään. Vielä toinen kerros pintamaalia ja sen kovetuttua päivän, pari pyyhkäisy karhunkielellä ja kiiltävä lakka pintaan.

Siksi valkoinen pohjamaali että jos tulee kiveniskemiä lisää niin ei näytä kirjavalle jos pohjamaaliin saakka iskee.

Mukkurauta takaa ilman suojalevyä.

Sama edestä. Kiinnittimet on hitsattu putkeen.

Tänään pesin California GTS:n noin suurinpiirtein. Mukavampi tehdä uusia säätöjä ja ratkaisuja kun ei tarvitse kosketella likaisia osia. Vahaaminen jäi vielä kesken. Käytin puhdistavaa vahaa. Joistakin kohteista lähti vahanlevitysrättiin tummia läikkiä. Pesu kun ei aina kaikkea irrota. Ihan ämpärihommina sillä uudella Kerholla ei ole vielä kaikki jutut kunnossa. Mutta hyvää kuntoilua se on. Kyykkiä ja kanniskella. Takavanne jäi pesemättä. Otan takapyörän irti ja pesen erikseen jossain vaiheessa talven aikana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti