keskiviikko 19. heinäkuuta 2017

Centauro V10 Kunnostus ajokäyttöön Osa 21 Johtosarja


Hiljalleen kasautuu
Takarunko on paikoillaan. Samoin sen hiilikuituinen tukirakenne.

 Johtosarja runkopalkin ympärillä.

Tiheässä osia
Tämä osa ja sen etupuolella oleva osuus mittaristolla ja valoille on liki alkuperäistä. Vasemmalla kaasunasentotunnistimen (TPS) luona olevat punaiset johdot ovat lisäruiskutuksen signaalijohtimet. Valkoinen suodattimen näköinen muovipurkki on imusarjan painesignaalin vaimenninkammio josta letku lisäruiskutussäätimeen. Keskellä polttoainesuodin. Oikealla alhaalla näkyy sytytyspuola.

 Takarungon luona on enemmän johtimia.

Kohta kaikki paikoillaan
Vasemmalla ECU Magneti Marelli 16M. Johtimien alla Laiho-lisäruiskutusyksikkö ja sen ohjelmointijohdinsarja. Väriltään sininen.

Relepalkki.

Kytkennät puhtaiksi
Releiden liittimet olivat erityisen likaantuneet mutta eivät syöpyneet. Pesin liuottimella lian pois. Sitten hapettumanpoistoaineella käsittely, paineilmaa kuivaukseen ja viimeksi liittimien suojavahaus. Releet menivät liittimiin nätisti napsahtaen.

Maadoitukset kuntoon
Maadoitusliittimiä asentelin vielä muutaman. Huomenna pitää käydä ostamassa uudet kumituet ECU:lle sillä vanhat ovat murentuneet. Pientä asennusta on vielä tiedossa sähkölaitteiden osalta. Loppuviikosta saatan päästä jo testaamaan sähköjä. Akkuteline paikoilleen. Uusi akku pitää myös hankkia. Josko Biltemasta löytyisi akkukotelon mittojen mukainen? Vanha ei kestänyt kuin 14 vuotta. Oli hankkiessa kallis.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti