keskiviikko 26. heinäkuuta 2017

Centauro V10 Kunnostus ajokäyttöön Osa 24 Katteet paikoilleen

Loppukokoonpano oli varsin helppoa verrattuna sähköhommiin. Sen kun laittoi osat kiinni toisiinsa. Ei sovittelua tai muuta hankaluutta.

Vanha Alkoholipyörän akku jaksaa vielä pyöräyttää korkeapuristeisen V-kakkosen käyntiin mutta jos aikoo ajokäyttöön pyörän ottaa niin varmempi olisi laittaa uusi sähkösäiliö.

Vasen kylki.

Alkuperäinen tarkoitus oli että katteet muokataan hieman erilaisiksi ja tietenkin maalataan. Tallin vuokrasopimuksen päättymisen vuoksi asia siirtyi jonnekin tulevaisuuteen. Uutta tilaa etsitään. Tarjouksia saa esittää. Alueena Tampere ja naapurikuntien lähialueet.

Tilatarve noin 15 - 20 neliömetriä johon sorvi, jyrsin, pylväsporakone, pesupöytä, työpöytä, hiekka- ja lasikuulapuhalluskaappi ja pyöränostin sopii. Sekä tietysti hieman tilaa tarpeistolle ja työkaluille. Kompressori ja hitsauslaitteet myös.

Yksityiskohta oikealta puolelta.

Vielä öljynvaihto vaihteistoon, perävaihteeseen ja moottoriin suodattimen kera niin huoltokin tulee valmiiksi. Vielä ainakaan ei vuotoja näy. Tosin moottori on käynyt vasta muutamia minuutteja. Jonkinlainen totutusajo pitää tehdä.

Storm Motorin luettelo ei tunne Daytonaa eikä Centauroa. Motonetin vastaava tuntee mutta ei siellä ole juurikaan huolto-osia näihin malleihin.

Tosiasiassa molemmissa on osia mutta niitä ei vain ole luetteloitu. Joko lähtötietoja luetteloa varten ei ole tai mallia pidetään liian harvinaisena ollakseen kaupallinen.

Kerron jos tulee joitakin ylimääräisiä kuvioita Centauron suhteen. Toistaiseksi se saa siirtyä Kerhon pyörävarastoon ja vasta syksymmällä voisi intoutua ajelemaan. Silloin kun ei ole enää tallin poismuuttoa kylmiin varastotiloihin. Rakenteluhommat loppuvat siis tähän pikaprojektiin kunnes sopiva tila löytyy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti