torstai 4. toukokuuta 2017

California Adamant Onni on kuivat astinlaudat


Lätäkkö alla
Eilen tallilta kotiin tullessa jouduin jättämään C. Adamantin kadun varteen sillä se vuoti runsaasti öljyä. Sellainen harmittaa. Viime vuonnakin se vuoti mutta korjasin vuodon vaihtamalla uudet O-renkaat kannenpulttien ympärille venttiilikoneiston alle. Yleinen vuodonkorjaustoimenpide vanhalle moottorille kun kannentiivisteen raosta puskee öljyä.

Öljyä astinlaudoille asti
Myös molemmat moottorin kyljet olivat öljyn peitossa. Ei ollenkaan kivaa. En voinut vielä pyörää autotalliin öljyvuodon vuoksi. Nahkasaappaita ei kovin haitannut.

Vikaa voiteluletkuissa
Nyt vuoti muualta kuin kannentiivisteen raosta. Irrotin tänään polttoainetankin ja huomasin että sylinterikansien paineöljyletkut vuotivat liitoksistaan.

Paineellisen öljyn letku.

Varaosa puuttui
Vuotokohta oli haarakappaleen letkuliitoksissa. Nyt ei ollut varaosaa välittömästi saatavilla. Tein väliaikaisen korjauksen. Avasin puristusliitokset ja korvasin ne tavanomaisilla letkusiteillä. Ei kovin siistiä mutta riittää siihen asti kunnes saan korvaavan osan. 

Väliaikaiskorjatut letkuliitokset.

Vähillä lisäyksillä
Letkusiteiden lisäksi tarvittiin kaksi alumiinista tiivistealuslevyä haarakappaleen banjoruuviin.

Bensahanakin on rikki
Ohessa havaitsin että bensahana vuoti. Koska tankki oli irti niin hanaremontti sujui siinä samalla. Laitoin uuden tiivisteen hanaan. Toistaiseksi ei ole vuotanut. Ainakaan ulospäin. Hana on erilainen kuin yleensä ja on vaijerikäyttöinen. H-D:n vastaava tiiviste sopii.

Astinlauta ja ympäristö pesun jälkeen.

Kokolailla siistiä.

Tallimatkalle sattunut lounasravintola.

Kuivat pyörät kuivassa autotallissa.

Kuivana tallissa
Peremmällä näkyy USA:ssa sikäläisille markkinoille koottu liki alkuperäiskuntoinen Honda CL350 Scrambler. Kiva laite kyläpyöritykseen mutta liian pieni isolle tielle.

Runsaasti tekemistä
California Adamantin suhteen pitää tehdä vielä ylläpitävää huoltoa: bensaletkut pitää vaihtaa kaikki sekä polttoaineen määrän merkkivalon anturin sähköjohdot ja liittimet pitää uusia. Vanhat ovat aivan hapertuneet. Syynä lienee pieni ja pitkään jatkunut polttoainevuoto. Samalla pujotan johdotuksen eri reittiä että liitin on helpompi avata ja sulkea mikäli tankkia pitää irrotella jatkossakin.

Pyörähdys Kerholla
Ennen autotalliin viemistä kävin vielä juomassa kahvit Ylöjärven kerholla. Siellä oli paikalla pyöriensä käynnistelijöitä. Menestystä oli monenlaista.
Harva uskoo että kaasuttimien irrottaminen, purkaminen, puhdistaminen, kokoonpano ja asennus säätöineen on liki ainoa keino että pyörä toimii kunnolla jatkossakin. Mutta sohlatkoon miten lystäävät. Kun ei apu kelpaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti