tiistai 25. lokakuuta 2016

California 1400 GTS Takakaatumaraudat sivulaukkujen suojaksi osa 6

Osa 5.

Koneistamista
Metallin työstöä enimmäkseen olivat tämän päivän harrasteet.
Kaatumarautojen kiinnitystä varten tein erilaisia metalliosia kierteillä ja ilman.
Kerrankin sai käyttää kaikenlaisia jämäpaloja aihioina. 

Kiinnitys- ja jatkoholkkeja.

Osien perimmäinen tarkoitus
Vasemmalla alumiiniset holkit jotka korvaavat alkuperäiset. Näillä saan takakaatumarautojen vinotuet kiinni samaan korvakkeeseen kuin missä on äänenvaimentimen takakiinnitys.

Sisähölkit hitsaukseen
Keskellä olevat saumattua putkea olevat holkit tulevat kaatumarautojen takajatkoksiin kaatumarautaputken sisäpuolelle. Olisi ollut vaikeaa taivutella yhdestä putkesta koko pyörän takaosan kiertävä kaatumarauta. Hitsaamalla jatkaen saan rakenteen yksimittaiseksi. Holkit pitävät liitoksen suorana hitsauksen aikana.

Hitsattavat kierreholkit
Oikealla ovat kierteelliset, teräksiset kiinnitysholkit joista kaatumarauta tulee kiinni eilen taivuttelemieni lattarautojen avulla äänenvaimentimen etukiinnikkeeseen. Kyseiset latat jäävät lähes täysin näkymättömiin muiden rakenteiden taakse.

Koko laitos kumien varassa
Kaikista runkokiinnityksistä tulee joustavat kumiholkkien ansiosta. Näin pyrin välttämään kaatumaraudoista rakenteisiin suuntautuvat iskut jos pyörä menee liian "kallelleen".

 Vinotukien aihio.

Vinotuentaa eli kolmiorakenne
Tämä putki katkaistaan keskeltä ja sen tehtävä tulee olemaan sivulaukkujen edessä tukemaan kaatumarautaa. Pelkkä lattarauta ei riitä. Muu rakenne pitää saada nippuun ennen näiden vinotukien sovittamista. Homma pitää tehdä vesivaa'an kanssa. Muuten voi tulla vino kun pyörän linjat ovat kaarevia, on niihin, ainakin silmämääräisesti, vaikea tukeutua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti