keskiviikko 19. lokakuuta 2016

California 1400 GTS Kahvanlämmittimien asennus osa 2

Jutun alku.

 Lämpökahvan pääty.

Pitkä kahvakumi
Kuten näkyy niin kahva on varsin pitkä sen kiinnityspaikkaan nähden. Siksi alkuperäiset kahvanpään kromatut somisteet eivät sovi paikoilleen. Tein siis uudet ja sopivat.

Lyhyt asennustila
Ohjaustanko on suurimmalta osaltaan 25 mm paksu ja vain päistään 22 mm. Päiden kavennusta ei ole niin paljoa että kahvaa ja muita rakenteita voisi siirtää "keskemmälle".

Uudet somisteet ja alkuperäinen.

Metallin kuorimakone
Sorvilla pyöräytin alumiinitangosta äkkiä uudet. Hieman hiomista ja kiillotuskonetta. Kiinnitystapa sama mutta tangonpäät pidentävät ohjaustankoa sen verran että rakenne näyttää hyvältä.

Suojavarusteet
Lisäksi pitkät tangonpäät suojaavat muita rakenteita jos pyörä keikahtaa paikaltaan nurin. Ei heti ensimmäiseksi ole jarru- ja kytkinkahvojen varassa.
Mitään suurta kuormaa nämä palikat eivät kanna sillä kiinnitys on M6 kuusiokolopultilla. Se antaa periksi eikä itse ohjaustanko taivu. Ennen katkeamistaan se on jo tehnyt tehtävänsä ja vastaanottanut kaatumisen energiasta osan.

Alumiini armahtaa
Samoin kuin kromattu teräksinen osa alumiininenkin naarmuuntuu jos pyörä kaatuu mutta alumiinistä voi hioa naarmut piiloon ja tehdä uuden kiillotuksen. Kromattu osa on aina entinen ulkonäön puolesta.

Jatkuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti