keskiviikko 9. maaliskuuta 2016

Perämoottorin kaasuttimet


Pajalle ilmestyi parhaat päivänsä nähneet Mikuni-kaasuttimet. Kolme kappaletta ja kaikki hieman erilaisia mutta samasta moottorista. Perämoottorista. Melko pahassa kunnossa. Rikkoutumia löytyi mutta puuttuvia osia ei. Osia siis puuttui. Käyvät pelit kuitenkin pitäisi saada aikaiseksi.

Hapettumia ja kaksitahtilikaa on riittämiin. Lisäksi ilmakanavat ovat tukossa eli täynnä kirkasta alumiinioksidia. Kova homma sohrata teräslangalla oksidi irti mutkikkaista kanavista. Siihen ei ultraäänipesurikaan kykene.

Vasemmalla pesty kaasutin.

Pesemätön kohokammion yläpuoli.

 Pikkuosia teesiivilässä.

Seosputki vaatii vielä rassausta.

Muutaman tunnin rassauksen ja paineilmalla puhaltelun jälkeen kolmaskin, pahoin hapettunut kaasutin, tuli joltiseenkin kuntoon.

Kokoonpano pestyilla osilla oli suhteellisen helppoa hommaa purkuun verrattuna kun kaikki kierteet olivat jumissa. Akseleissa oli ruostetta mutta hiomalla ne sai notkeiksi. Kohokammion bensiinitasot laitoin samoiksi ja neulaventtiilit vaikuttivat toimivilta. Suuttimet perussäätöihin. Siltä osin kaasuttimet vaikuttivat tulleen kuntoon. 

Kesemmällä pääsee koittamaan kuinka 55 kaksitahtihevosvoimaa parkaisee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti