perjantai 25. joulukuuta 2015

Irtomoottorin osien harmittelua


Uusi harmi
Laakeriliuskat ovat olleet jotenkin ahtaalla.

 Oikean puolen kiertokangen laakeriliuskat.

Voitelussa vai välyksissä vikaa
Laakeriliuskat eivät ole erityisen kuluneita mutta ainakin toisessa on havaittavissa lievää kiinnileikkautumaa. Se kertoo joko voitelun puutteesta tai siitä että liuskat ovat olleet liian tiukat akselille. Myös jonkinverran pittingiä eli paineiskusyöpymää ilmenee. Näillä voisi vielä ajaa mutta kun kerran ovat irti niin vaihdetaan uusiin.

Hätävaraosaksi
Jätän osat kuitenkin "vielä käyttökelpoisten osien varastoon". Nippusiteillä kiinni toisiinsa ja suojaöljy sekä minigrippussi päälle.
Kuten yleisesti tiedetään niin Guzzista ei tarvitse irrottaa tankkia tai moottoria rungosta tehdäkseen liki täyden koneremontin.Vain kampiakselin takapään petilaakeria ei voi vaihtaa vaihteistoa ja kytkintä irrottamatta. Mutta se onkin ainoa ja siinä on harvoin mitään vikaa.

Kiertokangen alapään alempi puolisko.

Poikkeuksellista
Pitää ihmetellä mikä tuo toinen lovi on tuossa alapuoliskon tasopinnassa. Sitä ei ole siihen koneistettu vaan kiertokangen puoleinen laakeriliuska on ollut löysällä ja hakannut jäljen.

Homma etenee...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti