sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

California Adamant Kurakaarien kiinnityksen päivitys

Kurakaaret ovat itse tekemiäni ja koostuvat katkokuitumatosta ja polyesterihartsista. Niille on kiinnityspisteet kolmella pultilla per puoli taka-akselissa sekä vinotuet sisävuilla. Lokasuojat eivät ole pakolliset tässä ajoneuvossa mutta ovat hyvät takavalojen kannattimet. Mainitut vinotuet ovat olleet liian hennot. Molempia on korjattu pari kertaa joten on syytä uskoa että ne pitää tehdä järeämmästä materiaalista. Alkuperäismateriaali oli 10 mm hydrauliputkea. Nyt tuet on tehty 22 mm saumatusta ohutseinäisestä hk-putkesta. Paino ei juurikaan noussut. Kiinnitysruuvien koko vaihtui M5 koosta kokoon M6.

 Vanha ja kahdesti katkennut tuki.

Arvelin jo ensimmäisen katkeamisen jäljiltä että taisi olla turhan hennot tuet mutta kun olin reissun päällä niin osat tuli korjatuksi niillä palikoilla mitä oli saatavissa. Lähinnä hitsausta ja ilmastointiteippiä oli väliaikaiskorjaukset. Lokasuoja toimii ilmankin tukea mutta heiluu hieman hervottomasti.

 Uusi jämäkkä tuki.

Vastaavanlainen putki tuli valmistetuksi myös oikealle puolelle. Kiinnityspultit ovat M6-kokoa.

Vasen puoli takavaloineen.

Lokasuojan alareunassa tukea antaa seisontajarrun vaijeri. Pyrin pitämään rakenteet yksinkertaisina. Toivoakseni nämä tuet kestävät. 

Ajokausi alkaa kääntyä lopuilleen. Jäljellä ajokautta on, omien mieltymysteni mukaan, syyskuun loppuun ja jos hyvin käy niin pari viikkoa lokakuussakin. Yleensä tulee lopuksi käytyä Savojärven Telttakokoontumisessa joka on nimensä veroinen. Suljettuja tiloja ei ole kuin oma teltta, huussi ja sauna. Muualla luonnonvoimien armoilla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti