keskiviikko 31. heinäkuuta 2013

GuzziDiag Writer ja Norge 1200 2V


Illan viileydessä
Iltapuhteena laitoin uuden päivityksen 2-venttiilisen Norgen ECUun. Homma sujui ongelmitta. Tietokoneen ja johtojen virittelemisessä sekä tiedoston syötössä kului aikaa noin 15 min. Itse toimenpide oli ohi kolmessa minuutissa.

Sytytyksessä eroa
Ruiskutuskartassa ei vanhaan nähden ollut mitään eroa. Vain sytytyskartasta löytyi TunerProlla avattuna selkeä ero. Enimmäkseen sytytyksen aikaistamisen suuntaan.

Vanhan ja uuden tiedoston sytytyksen erokartta.

Yhteys poikki
Toimenpiteen aikana pyörän ajotietokoneen näyttöön putkahti uusi ennen näkemätön kuvio.

Ajotietokoneen näyttö tiedoston siirron aikana.


Välineet ja ohjelmat netistä
Kaikki tarvittava, OBDII-kaapelia ja välijohtoa sekä tietokonetta lukuun ottamatta, saa ilmaiseksi internetistä. Jopa joitakin päivityksiä ja varsinkin valmiiksi säädettyjä tiedostoja on tarjolla.

Useimpiin italialaisiin
Perusohjelma on nimeltään GuzziDiag joka toimii Ducateissa, Morineissa ja Guzzeissa sekä ilmeisesti Aprilioissakin huoltotietojen ja vikakoodien lukijana. 

Tiedoston kopiointi
GuzziDiag Reader on ohjelma jolla kopioidaan pyörän moottorinohjauksessa oleva moottorinohjaustiedosto.

Tiedoston lataus pyörään
GuzziDiag Writer on ohjelma jolla voi tyhjentää moottorinohjaustiedoston edellisestä tiedostosta ja ladata tilalle uuden tiedoston joko päivityksenä tai omilla erikoissäädöillä varustettuna.

Muokkausohjelma
Ohjelmaa nimeltä TunerPro käytetään moottorinohjaustiedostojen tarkasteluun ja muokkaamiseen.

Lisälaite kiertoon
Nyttemmin tähän samaan Norgeen on tehty moottoriohjaustiedostoihin monia muokkauksia ja kokeiltu erilaisia vaihtoehtoja omistajan omana harrastuksena. Hyvin on kuulemma pelannut ja Rapid Bike-rasia on saanut luvan vaihtaa omistajaa tarpeettomana.

Guzzeissa
Kommentissa mainittuja laitteita hyväksi käyttäen on seuraaviin Guzzien moottorinohjauksiin vapaa pääsy: 15M, 15RC, 5AM ja 7SM.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti