maanantai 11. maaliskuuta 2013

Alkoholipyörä Sähkölaitteiden sijoittelua 4

Akulle laitoin johdot. Sinne ei mene kuin + ja - johto. Muiden johtojen haaroitukset, kuten laturilta tuleva johdin, kiinnittyvät startin + liittimeen.

 Akun mukana tulleet osat.

Noista ruuveista käyttöön tulivat lyhemmät. Keskimmäiset nelikulmaiset mutterit ja tietenkin aluslaatat.

Akun sijainti.

Takahaarukka on paikoillaan. Nyt jännitetään kuinka liki takarengas tulee akkua. Mittausten mukaan pitäisi jäädä noin 5 senttiä rakoa. Jonkinlainen kuraläppä renkaan ja akun väliin lienee hyvä idea.

Lambdan kiinnitys.

Jäännöshappitunnistimen kiinnitin uudella tapaa pakoputkeen. Sen ja putken välillä on noin 40 mm pitkä holkki joten pakokaasut eivät osu välittömästi eikä pakokaasun äkilliset lämpötilavaihtelut vaikuta anturin lukematarkkuuteen. Tarkoitus on saada tasaisempaa signaalia. Onko tämä hyvä keksintö, se jää nähtäväksi.

Myös sähköntuotantolaitteen eli laturin asensin paikoilleen. Sen johdotusta joutuu akun uuden sijainnin vuoksi miettimään uudelleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti