perjantai 29. maaliskuuta 2013

Alkoholipyörä Lisäkaukovalot

Jo viime elokuussa rakentelin lisäpitkille valoille telineet etukaatumarautaan: linkki.
Mutta vasta nyt kun tankki on muutenkin irti niin sain tehtyä niihin sähköjen kytkennän. Kytkentä toimii yhdessä pitkien valojen releen kanssa eli lisäpitkät syttyvät samalla kun varsinaisen ajovalon pitkäkin syttyy ja sammuu. Lisävalot ovat erillisessä maadoituksessa eli halutetessani saan lisävalojen erillisen kytkennän tehtyä lisävalojen maajohtoon kiinnitetyn kytkimen kautta. Toistaiseksi en katsonut erillistä katkaisijaa tarpeelliseksi.

Asennus elokuu -12.

Valovoima lisävalojen halogeenipolttimoissa on vakuuttava. Alkuperäistä pitkää valoa ei erota lisävalojen joukosta. Tosin koetilana oli kahden metrin päässä oleva tallin valkoinen seinä.

En ryhtynyt rei'ittämääm kaatumarautoja johtimien piilottamisen vuoksi. Eihän ne nippusiteet ja johdot kromatussa raudassa ole kauniit mutta tarkoituksenmukaisuus, jota yleensäkin pidän tähtäimenäni, voitti muokkaustarpeen.

Lisättäköön että vakiokuntoisen vm -82 Guzzin laturin suorituskyky ei riittäisi tämän varustelun tehontarpeeksi. Omassani on alkuperäisen laturin sijaan laitettu kaksi kertaa tehokkaampi auton laturi ja hihnavälityksellä tuplanopeudella alkuperäiseen verrattuna.

Teholaturi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti