keskiviikko 8. elokuuta 2012

Alkoholipyörä lisäpitkät


Likeltä helposti
Lähimarketista löytyi edulliset halogeenilisävalot jotka sopivat pienen fiksailun ja kiinnikkeiden rakentamisen jälkeen oikein hyvin Californian 30 mm paksuihin kaatumarautoihin.

Muutos ulkonäköön
Fiksailulla tarkoitan että valaisimen takaosa on purettava irti sekä hiekkapuhallettava kromi pois. (Hintaan nähden en ollenkaan usko että näiden lamppujen kromaus olisi maalausta parempi.) Pintaan puolimatta maali kuten on varsinaisessakin valaisimessa.

Liika on liikaa
En halua liikaa kromia koska se tekee ajoneuvosta helposti avaruuslelun näköisen.

Mekaanista työstöä
Kannakkeet, joissa myös suuntausmekanimi, valmistin luokittelemattomasta rakennealumiinista jyrsimällä tarpeelliset muodot, reiät ja kierteet. Ne vaativat vielä huomiota osakseen kiillotuksen merkeissä.

Malliksi
Koekasauksen tein siinä muodossa kuin osat ovat nyt.

 Yritys asentaa apupitkät symmetrisesti.

 Kiinnike takaa.

Kiinnike sivulta.

Parantelua
Korvasin alkuperäiset pultit sirommilla rosterisilla. Alukorvakkeen sopivuudessa on vielä paranneltavaa ja tietysti pintakäsittely on tehtävä.

Elektronit liikkuvat
Sähkötyöt tulevat viimeiseksi mutta se on melko yksinkertainen johtimien haaroitushomma ja sulakekoon uudelleen laskeminen. Valonvaihtimen rele on 30A eli riittävä.

Ruosteen pelko
Johtojen vienti askarruttaa: tekisinkö kaatumarautoihin reiät että johtimet saisi näkymättömiin. Se on kaksipiippuinen juttu: reikien teko altistaa korroosiolle.

Paljon myöhemmin vuonna 2019
Samat lisävalot, edelleen kromipintaisina, ovat nyt California 1400 GTS:n lisävaloina olleet jo muutaman vuoden. Ovat kestäneet moitteettomina pintakäsittelyltään ja olen hankkinut samanlaisia lisää.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti