perjantai 2. marraskuuta 2012

V-Max nro 2 Ilmakanavien tiivistys jatkoa

Plenumin alapinta ei ole aivan suora. Siksi tiivistys pitää tehdä huolellisesti että ahtopaine ei paina O-renkaita pois paikoiltaan tai että yleensä ahtopaine pysyy siellä missä pitääkin.

 Istuvuus plenumin pohjalevyyn on heikko.

Läppärungon kiinnitys plenumiin tapahtuu kahdella pitkällä M5-ruuvilla. Ruuvit kulkevat 5,5 mm alumiiniputkien sisällä läpi plenumin. Kiinnitys vaatii kuitenkin laajemman kiinnityspinnan. Olen päätynyt tekemään neljä laippaa jotka kiinnitetään M4-uppokantaruuveilla plenumiin.

 Laippa kiinni läppärungossa mutta kiinnitysruuveja ei ole vielä asennettu.

Laippa on vain 4 mm paksu mutta sen asennus aiheuttaa pientä uudelleenmitoitusta läppärunkojen asennuksessa koska kiinnityspinnat eivät ole yhdensuuntaisia. Tämäntyyppisiin huomaamattomiin pikkujuttujen tekemiseen voi mennä aikaa useita tunteja ellei päiviä koska sovituskappaleita pitää valmistaa ja sovittaa imukanavien osat virtausteknisesti hyvin.

Ylimääräistä materiaalia on poistettu muistakin osista kuin läppärungoista.

Eri laipoista ja sovituslevyistä lähti materiaalia varsin runsaasti. Kyseinen homma on vielä tekemättä toiselle, oikeapuoleiselle läppärunkoparille. Sen jälkeen pitää rakentaa suutinpitimet/jakotukit suuttimille.
Näistä vasemmanpuoleisista läppärungoista olen poistanut läpän palautinjouset välttääkseni välivivustossa suurta jousikuormaa. Parhaassa tapauksessa ei jää kuin yksi palautinjousi antamaan keinotuntoa kaasukahvalle. Kaasuvaijereita tulee olemaan kaksi joista toinen palautusvaijeri. Itse vaijerikehä ja sen vivusto tulee olemaan toiminnaltaan progressiivinen. Kaasukahvasta ei saa tulla liian jäykkää. Kysessähän on auton läppärungot joita on komennettu pohjelihaksen voimalla.

Tiivstyksestä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti