perjantai 19. lokakuuta 2012

V-Max nro 2 Läppärunkojen sovittelua

Pitkään valmisteilla ollut toinen mekaanisesti ahdettu V-Max on ottanut muutaman askeleen valmistumisensa suuntaan. Mitään aikataulua ei ole. Kunhan teen ehtiessäni.

Edellinen V-Max projekti.

Läppärunkojen ja imukanavien alustavat sovitukset on tehnyt JL Meccanica Mäntässä kuten myös alumiinisen painekammion.

 Läjä käytettyjä läppärunkoja. 

Näistä todennäköisesti riisutaan vielä tarpeettomia korvakkeita ja kanavia pois. Siistiytyvät merkittävästi. Peräisin V8-BMW henkilöautosta. Varalle jää siis neljä läppärunkoa. Mukana myös ehyet kaasuläpän asentotunnistimet. (2 kpl)

 Takapyttyjen läppärungot. 

Kuten kuvasta voi havaita, pitää läppäakseleita pidentää että balanssivivuston saa toimivaksi. Onneksi läppärungoissa on alkuperäiset rakenteet tallella. Niitä pilkkomalla ja jatkamalla saa systeemin pelaamaan.

 Sivulta päin.

Oikeassa reunassa sirokokoinen TPS. Näyttää olevan säädettävää mallia.

 Plenum eli ahtopaineen jakajasäiliö.

Ahtopaineen säätöventtiili.

Ensimmäinen homma on tiivistää läppärungot kanteen ja painekammioon. Joitakin O-rengasuria ja kiinnityslaippoja pitää koneistaa.

Sylinterikannen yksi imukanava ja sen tiivistepinta.

Sylinterikannen vastainen tiivistepinta ja O-rengas.

Tiivistepinta läppärunkoa vasten ja O-renkaan malli.

Näitä palikoita on kaikkiaan kaksi kappaletta. Takasylintereille tulee ehkä erilainen tiivistys. Paperitiivisteeseen verrattuna O-rengastiivisteen tiivistyskyky paineen alla on parempi. Sitä parempi tiiveys mitä kovempi paine.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti