maanantai 22. lokakuuta 2012

V-Max nro 2 Läppärunkojen balanssiakseli


Perinteinen ratkaisu
Etusylintereiden välille oli varsin yksinkertaista rakentaa balanssiakseli ja -vivusto. Pääsin hyödyntämään alkuperäisiä rakenteita. Väliakseli syntyi kovasta alumiinista. Läppäakselin päässä oli M7-kierre johon pyörittelin vastaavalla kierteellä varustetun akselin. Lukituksena M4-pidätinruuvi. Sen päähän tuli alkuperäinen balanssivipu alkuperäisellä M7-mutterilla.

 Alumiininen väliakseli lukituksineen ja vipuineen.

Kiinnitys
Akselissa vasemmalla lukitusruuvi joka painuu kohtisuoraan alkuperäisen akselin päässä olevaan segmenttiin.

Synkronointivipupari.

Synkroniin
Tämän kaltainen balanssimekanismi on yleinen japanilaisissa monisylinterisissä pyörissä. Näköjään myös BMW-henkilöautossa josta nämä läppärungot ovat peräisin.

Toinen rivi
Taaemman sylinteriparin välinen vivusto on haasteellisempi muokata mutta ehkä siitäkin selviän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti