maanantai 5. maaliskuuta 2012

Carillofornia Trike vetoakselimuutos 2, taka-akselin jatko


Jatkoa
Vasempaan taka-akselin aisaan tuli siis jatkoa yhteensä 140 mm. Nyt pyörän keskilinjasta on sama matka molempiin pyörännapoihin.

Kuvassa juuri jatkettu akseli. 

Tässä jatketun akselin vasen pääty. 

Aluksi oli virhe
Se miksi jatkamista tähän mittaan ei tehty heti juontaa historiansa ilmeisesti tekemästäni laskuvirheestä tai mittausvirheestä. Tarkkaa selvyyttä asiasta ei ole.
Nyt tilanne on kuitenkin korjattu ja projektia voidaan jatkaa muilta osin.


Materiaalit
  • Jatkoholkin teräs: Ovako 280 sitkeä rakenneteräs.
  • Vasemman takapyörän akselijatko: Ovako Imatra 550.
  • Takahaarukan akselit: Ovako Imatra 550.
  • Taka-akselin lisätuet: Saumattu teräsputki, seinämävahvuus 3 mm, ei luokiteltu rakenneteräs, päädyt Ovako Imatra 550, hitsaus OK Autrod.
  • Alumiiniosat, kuormitetut rakenteet: EN AW 6082 rakennealumiini.
  • Muut alumiinosat: luokittelematonta materiaalia.
  • Hitsauslisäainelanka: Esab OK Autrod 12.51 420 N/mm^2
  • Hitsauskaasu: Voikoski CO2
  • Kiinnitystarpeet: Kiiltosinkittyjä 8.8 ja 12.9 M6, M8 ja M10 kuusiokolopultteja. M5, M6 ja M8 A1 seosmetallikuusiokoloruuveja, vastaavia nyloc-muttereita ja aluslaattoja, itselukittuvia korimuttereita, ruuvilukitetta sekä Helicoil-kierreinserttejä.

    Ovako Imatra 550 -teräksen ominaisuuksia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti