Nyt on ollut vuorossa seisontajarrun vaijerien tasausmekanismin asennus.
Kuva: T.Mattila |
Vaijerit tulevat taka-akselin yli juohevasti. Oikean puolen palikasta lähtee keskimmäisten ruuvien alta vaijeri jarruvivulle. Kunhan Timo saa aikaiseksi.
Kuva: T.Mattila |
Tässä mekanismin sijainti selkeämmin.
Kuva: T. Mattila |
Timo kävi ostamassa viitosella vaijerin jossa on päässä M6 kierretangon pätkä. Vaijerin toinen pää on tasausmekanismin keskimmäisten ruuvien lukitsemana.
Tämä seisontajarrun vivulle menevä vaijeri on 3,5 mm halkaisijaltaan. Mitta on linjassa varsinaisten jarruvaijereiden suhteen koska ne ovat kolme millimetriä paksuja. Kun vaijerit ovat säädetty toiminta-alueelle niin hienosäätö tehdään seisontajarruvivun vaijerikourun läpäisevästä M6 kierretangosta.
Muutoin ei vaijereita tarvitse enää säätää. Jarrusatulat ovat itsesäätyvät.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti