maanantai 7. marraskuuta 2011

Carillofornia Trike iskunvaimentimen kiinnitys


Väistö
Vasemman puolen iskunvaimentimen korvake säilyy ennallaan. Oikean iskunvaimentimen kiinnitys pysyy muutoin alkuperäisenä mutta joutuu siirtymään hieman lisää oikealle koska uusi perävaihde on alkuperäisen alakiinnityksen kohdan suhteen tiellä. 

Muutos yläkiinnitykseen
Yläpään kiinnitykseen on myös tehtävä uloke oikealle mutta se ei liene ongelma koska nyt on mahdollisuus liittää molempien iskunvaimentimien yläpään korvakkeet yhteen tangolla. Että lujuus on taattu.

Ässä.

Lujaa ainetta
Korvakkeesta tuli tämän näköinen. Kymmenen milliä paksua seostettua alumiinia. Kierrereikä, johon iskarin alapään pultti tulee ei ole vakiokierteellä M12X1,75 vaan nousu on 1,5 mm. Siis jostain karkea- ja hienokierteen väliltä.

 Takaiskarin oikea alakorvake.

Ahdasta
Takapuolelle piti tehdä hieman väistöä perävaihteen kotelon takia. Ohennettu mutteri mahtui kuitenkin niukin naukin. Mutterin tein kierteittämällä M10-kierteisen mutterin uudestaan. Liimaa kierteeseen niin siellä pysyy!

 Korvakkeen tuleva sijainti.

Ehkä huomenna
Toistaiseksi on kierrereiät tekemättä vinotukeen. Ei jaksanut heti maanantaina kun oli viikonloppuna Motoristiristeily. Merenkäynti oli raskasta ja välttämättömien hyödykkeiden rahtaus vei voimat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti