tiistai 12. syyskuuta 2017

Hinailin Hondaa

Taloudessa on myös yksi "japanilainen" pyörä. Lainausmerkit siksi että se on koottu USAssa. Mallia CL350K4. Vuosimalli 1973. Paljon ajettu mutta pääosin siisti peli.

Pyörämalli ei ole koskaan ollut Euroopassa myynnissä. Suunnattu yksinomaan Amerikan markkinoille. Trafin tilastoista olen laskenut että 9 kpl 350 CL:ää on maassamme. Nekin jakautuvat kahteen mallisarjaan: vanhempaan ja nuorempaan. Tämä on jälkimmäistä tuotantoa. Valitettavasti, kuten yleensäkin, Trafin tilastot ovat hyvin epämääräiset sillä katsastuskonttoreiden kirjaustapahtuma ei ole erityisen tarkka. Mallia on kirjattu usealla tavalla.
Lähde on ajoneuvotilastot.com jossa Trafin ns. raakadata on muokattu luettavaan kuntoon.

Vanhemman mallisarjan edustaja. 

1973 mallinen.

Honda on ollut muutaman vuoden autotallin perällä pölyyntymässä eikä sillä ole juurikaan ajettu muuta kuin vuotuinen kunnossapitoajelu nättinä päivänä parkkialueella. Pyörä ei ole museokatsastettu. Pieni puutteita löytyy eikä se liene kovin arvokas. Ehkä museokatsastus nostaisi arvoa.

Nyt se oli siirrettävä muualle talteen lämpimään talliin Ylöjärvelle. Koska en viitsinyt sitä laittaa liikenteeseen yhden vajaan ajotunnin vuoksi niin hinasin sen auton perässä.

Tampereen keskustan läpi on ikävä hinata ja moottoritiellä mennään kovaa niin valitsin reitiksi hieman mutkaisemman väylän mutta liikenteeltään vähäisen.

Lähtö oikealta alhaalta.

Tiet ja kadut matkalla ovat teollisuusalueiden katuja ja Pirkkalan kuntakeskuksen ohittava tie 3022. Homma kävi joutuin ja pyörä pääsi perille ehyenä. Tänään sillä ajelin parkkialueella. Vaikuttaa toimivan mutta sytytykseen pitää paneutua ja kaasuttimet käydä läpi ennen kuin pyörä otetaan, kenties ensi kesänä, käyttöön aktiivisemmin. Pitkä talvi aikaa tutkia ja säätää. Pitää käydä Stormilla kyselemässä korjaussarjoja kaasuttimeen ja katkojan kärkiä.

Hinauskalusto ja hinattava.

Hauska pyöriteltävä ja kaikki, jopa jarrutkin, ovat hyvässä kunnossa. Liki valmis ajoon. Pakoputkien suojus on omaa valmistettani ruostumattomasta teräksestä. Alkuperäisiä suojia en ole löytänyt. Tarkoitus olisi rakentaa hieman räyhäkkäämmät pakoröörit. Tarvikevaimentimet ovat hankittuna. Putkea pitäisi taivutella.

Tankissa oli ylivuotiset bensiinit mutta ei se käynnistymistä estänyt. 95E10 vaikuttaa säilyvän hyvin yli talven. Edellyttää tietysti että moottori on kunnossa.

Rengaspaineiden lisäystä.

Muutamassa vuodessa oli rengaspaineet pudonneet melko alas. Alle puolen baarin. Kerhon uudella laatumittarilla paineet tulivat kohdalleen. Takarengas vaatisi uuden päällyskumin ja samalla sisärenkaankin. Jonkinlainen klassikkorengas pitäisi löytää.
Ehkä alkukantaiset nappularenkaat molempiin vanteisiin ja etulokasuoja kiinni alakolmioon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti