keskiviikko 26. helmikuuta 2014

California Adamant Taka-akselin sähköistystä


Hankintoja
Taka-akseliin tulee tietysti takavalot. Valitsin hyväksyntämerkinnöillä varustetut muutaman euron hintaiset ledilamput joissa on parkit, vilkut ja jarruvalot. Tunnetusti hyvä valoteho. Samanlaiset asennettiin myös Carillofornia Trikeen.

Johtimia jokunen metri
Tänään aloittelin sähköjen vetämistä taka-akselille. Myös rekisterikilven valolle pitää vetää johdot. Sain aikaiseksi johtosarjan ja pari liittimen asennusta. Tein johtosarjan irtojohtimista. Haaroitukset tinaamalla ja liitokset peitin kutistesukalla kuten myös johdinosuudet.

 Peruutusvaihteen johtosarjan liitin.

Kätevimmät liittimet
Periaatteessa liittimiä ei tarvittaisi mutta jos komponenttejä täytyy irrotella niin on hyvä jos on liitin lähistöllä. Liittimet ovat MTA:n Superseal vesitiiviitä liittimiä.

Takavalojen johtosarjan liitin.

Lisää liittimiä
Oikealta tulevan pyörän alkuperäisen johtosarjaan kytkin takavalojen johdotuksen näin. Liittimet loppuivat kesken. Huomenna kokeilen miten Bilteman "halpissupersealit" saa koottua ja ovatko ne laadultaan riittävän hyviä tarkoituksiini.

MTA ja AMP toimivat
Guzzin alkuperäiset liittimet olen osittain jo korvannut aidoilla Supersealeilla. Nykyaikaisissa Guzzeissa on superseal-liittimet vakiona. Bilteman liittimet kokolailla kelvottomia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti