sunnuntai 5. elokuuta 2012

Öljyn pikavaihto ja survival pack

Poikkeava öljynvaihtomenetelmä.

Moto Guzzi Breva 1100 vm 2005.
Tuli hiukan kiirus kun perjantaina aamulla piti lähteä kiteeläisten Ponutaipale-ralliin Kesälahdelle. Tampereelta tulee sinne pikkuteitä matkaa sen verran että koko päivää ei ole aikaa huoltaa ja pakata. Aamupäivällä piti tehdä em toimenpiteet ja koittaa lähteä mahdollisimman aikaisin. Lähtö onnistui klo. 13.00.
Matkalla piti lisäksi ostaa telttaan ilmapatja littuun menneen tilalle ja muita retkuilutarpeita sekä syntymäpäivälahja neiti Taimi Orvokki Ruusuntuoksulle.

Saman viikonloppuna olisi lisäksi käytävä Gruppo Moto Guzzi Finlandian 30v juhlakokoontumisessa Lieksassa.

 Imuvaihtopumppu.

 Sama pumppu mutta öljyn suunta vaihtunut.

Jos suodatinta ei vaihda niin tähän toimenpiteeseen ei montaa minuuttia tuhraannu.


Matkavarusteita.


"Paukkupullo".

Renkaantäyttöpullo ja pyyhemateriaali satulan alla odottamassa väistämättä tapahtuvaa seuraavaa rengasvauriota.

Satulanalusen takatila käytössä.

Mukana kaasuvaijeripari siltä varalta että tulee vastaan vaurioita sillä sektorilla. Keskellä akkulaturi ja sen ympärillä moottorinohjauksen vianetsintäjärjestelmän johdot. Jos tulee asiaa moottorinohjauksen tutkimiseen tai vikakoodien nollaukseen. Tosin tietokone ei ole matkassa mutta periaatteessa ohjelmat ovat imuroitavissa internetistä koska vain ja tietokoneita lienee muuallakin kuin itsellä.

Lisäys paljon myöhemmin 23.10.2016 
Breva on myyty mutta sitä ennen kyseisten OBD-johtimien ja parin apuohjelman avulla muokkasin pyörän moottorinohjauksen mieleisekseni. Pyörä on edelleen liikenteessä mutta uudella omistajallaan.
Guzzissa ei siis tarvita lainkaan Power Commanderia tai muuta lisälaitetta vaan vain nuo johtimet ja muutama ilmaisohjelma. Aiheesta perusteellisemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti