keskiviikko 4. heinäkuuta 2012

Paineilmakompressorin kymmenvuosihuolto osa 4

Männätapin reiät kun olivat väljät niin päädyin tekemään niihin kiinnityksen siten että männässä olevaan männäntapin reikään liimasin männäntapin kiinni ja varmistin liimauksen ruuveilla. Alun pitäen männäntapit olivat tiukkoja mäntiin ja laakerointi on ainoastaan kiertokangen leveän yläpään holkin varassa.

Männäntapin uusi kiinnitys.

Paras ruuviratkaisu olisi tietenkin laittaa ruuvit kuormitukseen päin mutta sillon niiden pitäisi olla kiinnitetty vastakkaisesta suunnasta. Jos tämänkin kiinnityksen jälkeen ilmenee männäntapin välystä niin on mahdollista laittaa vielä pidemmät ruuvit ottamaan tukea männän laesta saakka. Jätin jousiprikat tarkoituksella pois ruuvien kantojen alta että saan mahdollisimman ison pinta-alan ottamaan kuormitusta vastaan.

 Kampikammio kampiakselin petilaakerin suunnasta.

 Sylinteripari ja kuivanut ryppymaali.

Voisin ajatella vastaavaa maalausta esimerkiksi Guzzin V10-mallin sylintereissä ja kansissa. Sen kone vaan tuntuu kestävän eikä siis tarvitse remonttia niin pitänee tilata ulkomaan purkaamolta käytetty, pikkuvikainen moottori maalauskohteeksi.

Kampikammio klasin takana.

En kyennyt välttämään kiusausta olla laittamatta pleksiä asennusluukun sijaan. Pitänee katsella vielä öljykaapista sopivan kirkas öljylaatu että "maisema" säilyy.

Viimeinen kunnostusvaihe.
Sylinterien hoonaus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti