keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Carillofornia Trike jarrutesti


Viimeiset säädöt
Ennen kuin Trike laitettiin hinaukseen hienosäädettiin vielä takajarruja käsijarrun osalta. Vehje auton perään hinuuseen ja ukot autoon suuntana Nurmijärvi jossa testi oli määrä suorittaa.

 Hinaustauolla jossain 3-tien varressa.

Useita testikohteita
Menestyksellisesti saavuimme koestuspaikalle ja hetken murkinoinnin jälkeen tulivat testaajatkin paikalle. Lisäksi paikalla oli toinenkin trike Tampereelta ja lukuisa joukko pitkäkeulaisia ja/tai jäykkärunkoisia pyöriä lähistöltä hakemassa hyväksyntää jarruillensa.

 Testiä varten kilvitetty pyörä.

Pakolliset
Pääsimme, pitkämatkalaisina, ensimmäiseksi jarrutestiin. Pyörän tiedot paperille ja muuta teknistä tietoa jarruista kuten jarrulevyjen koot ja määrä. Mitä byrokratia vaatii.

Ei testiä
Kun Trikellä piti testaajan lähteä ajamaan havannoi hän että onko tuo oikealla takavanteella oleva neste vettä vai jarrunestettä? Jarrunestettä. Testi seis ja pyörä "varikolle". Takapyörä pois ja jarrusatula käteen. Selvisi että jarrun tiivisteet olivat vaurioituneet. Johtuen ylettömästä lämmöstä: jarru oli säätömme jälkeen jäänytkin hiukan laahaamaan ja saanut aikaan levyn sinistymisen ja kumiosien vioittumisen. Se oli sitten siinä.

Oikean puolen jarru vuotaa nesteet pihalle.

Seuraavaan kertaan
Kyseinen osa maksaa alle viisikymmentä Euroa että vahinko ei ole kovin suuri mutta harmittava. Jätimme Triken Nurmijärvelle kaverin pihaan. Kun tiedetään seuraava testipäivä niin saamme siihen mennessä vehkeen toimimaan.
Käsijarrun säädössä pitää olla huolellisempi... Tai ei hinata ollenkaan.

Linkki: Jarrutestin uusinta.
Linkki: Katsastus

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti