perjantai 10. helmikuuta 2012

Carillofornia Trike jarrujen asennus 4 seisontajarru


Vaijerin kuorelle kiinnitys
Seisontajarrun vaijerin takapään kiinnitys ei mielestäni ollut tarpeeksi jämäkkä. Siihen lääkkeeksi sorvasin pidikkeen joka puristuu jarrusatulan alkuperäisen vaijerin kuoren vasteen ympärille. Unohdin ottaa kuvan asennuksesta. Toisaalta osat jäivät viimeistelemättä mutta täyttävät tehtävänsä näinkin. Tuli lievä kiire kun huomenna pitäisi naapurikaupungin puolella sovittaa akselia pyörään. Timo oli jo hommannut renkaat vanteisiin sekä seisontajarruun käytetyn käyttövivun.

Tasapuolisesti
Todennäköisesti käyttövivun mekanismiin tarvitsee tehdä jonkinlainen tasaussysteemi että seisontajarru ei puolla. Todennäköistä myös on että vaijereita joudutaan lyhentämään.

 Vaijerin kuoren kiinnike.

Pysyy
Sorvailin tuollaisen holkin jonka voi pujottaa vaijerin ympärille ja vastakappaleeksi kierteitetyillä rei'illä olevan latan pätkän. M4 -ruuvit kiristävät virityksen kohteeseen.

Vaijerin vastin tulee tuohon pyöreän ja kulmikkaan kappaleen väliseen rakoon.

Tässä jarruvaijeri vielä ilman kiinnikettään.

Lisäkiinnitys tämän vuoksi
Vaijeri joutuu tekemään mutkan ylöspäin melko jyrkästi ja se vääntää vaijerin kuoren takapään kiinnitystä vinoon ja kuluttaa vaijerin poikki ennenaikaisesti. Muutenkin nolon näköinen olisi se.

Lisätty 11.2.2012.
Jarruvaijerin takapään kiinnitys.

Tuleva käsijarrukahva.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti