keskiviikko 8. helmikuuta 2012

Carillofornia Trike jarrujen asennus 3


Päivän teot
Jarruputket, niille kiinnitykset ja tuet oli tämän päivän ohjelmassa.
Jos taka-akseli pitää irrottaa huollon tai muun syyn vuoksi niin jarrujärjestelmää ei tarvitse purkaa lainkaan. Irrotus riittää. Säästyy mm jarrujen ilmaamiselta.

Valmis putkiliitos.

Jarruputkiliitos
Kaksoiskartio syntyy omanlaisellaan työkalulla. Kierreholkki pitää muistaa pujottaa putkeen ennen liitoksen tekoa.

Jarruputkia pitää säästää tärinältä.

Putkille tuet
Jarruputket asensin taka-akselin etupuolelle suojaan kolhuilta. Myös tärinä saattaa aiheuttaa jarruputkiin murtumia liitosten läheisyyteen. Koneistin myös neljä kappaletta kuvassa näkyviä kiinnikkeitä. Kiinnike koostuu metallisesta nippusiteestä, alumiininpalasta ja läpivientikumista.

 Jakopalikasta lähtee putket molemmille jarruille.

Alkuperäisosasta apua
Alkuperäinen tefloninen punosjarruletku riitti jakajalle saakka. Se helpotti putkiston valmistusta koska ei tarvinnut tehdä "saranakohtiin"  erikseen lyhyitä letkuja.

Tukeva putki-letku-jatkoliitos.

Putken tuki
Vasemman puolen jarruliitos putken ja letkun välillä. Liitos oli helppo kiristää koska letku on lukittu pyörimättömäksi kiinnikkeeseensä.

Johtosarja samoihin kiinnikkeisiin
Jossain vaiheessa tulee myös sähkötöiden aika. Jarruputkeen on helppo nippusiteillä kiinnittää johtosarja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti