maanantai 6. helmikuuta 2012

Carillofornia Trike jarrujen asennus 1


Ensimmäinen kerta kaikki osat yhdessä
Jarruja on jo aiemmin soviteltu moneen kertaan mutta ei vielä kertaakaan täydessä laajuudessa niin että vetoakselit olisivat asennetut kaikkine osineen. Jarrukilvet toimivat samalla vetoakselin laakerin lukituksena.
Nyt jarrusatulat paloineen on asennettu paikoilleen ja letkut voidaan liittää ja jarruputket asentaa.

 Jarruletku kulkee näin.

 Jatkopaikka.

Varmistettu
Letkun kiinnitys on varmasti tukeva. Reikä jossa letkun liitinosa on on kuusikulmainen eli se lukitsee letkun pyörimättömäksi. Liitinosan urassa on lukituksena O-rengas. Sen tilalle, niin haluttaessa, voi laittaa lukkourarenkaan eli seegerin.
Lisäksi tulee vielä pidätinruuvi puoleen väliin kiinnittimen kiinnitysruuvien reikiä.

Tällä hommaa jatketaan.

Jarruputki on edullista
Käyttämällä jarruputkea kaikissa niissä paikoissa jossa se on järkevää eli tyypillisesti yli puoli metriä pitkä osuus ja nivelkohdissa lyhyitä teflon-metallipunosletkuja tulee jarruasennuksesta varmatoiminen ja hintakin pysyy kohtuullisena verrattuna kokonaan letkulla vedettyyn linjaan. 
Tässä tapauksessa pyörän alkuperäinen jarruletku ylti taka-akselille asti joten sitä ei ryhdytty korvaamaan putkella.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti