keskiviikko 25. tammikuuta 2012

Lasikuitusatulanpohja


Melko leveä malli
Tämä malli, jonka iltapäivällä laminoin, sopii mm Triumph Bonnevillen runkoon.

Laitetila tai työkalukotelo
Pohjalevyn muoto noudattelee melko tarkoin alkuperäisen peltisen satulanpohjan muotoa lukuun ottamatta takaosan muotoa.Takaosasta voidaan tehdä myös umpinainen kotelo jolloin pääsy takatilaan tulee satulan pehmuste irrottamalla "selkänojan" takaa aukosta. Takarenkaan jouston liikerata pitää huomioida jos satula tulee kovin alas.

 Katkokuitua ja polyesterihartsia 1 - 3 kerrosta kohdasta riippuen.

Tässä samalla muotilla tekemäni maalattu hiilikuitusatula.


Tämmöinen tuli tällä kertaa.

Kovettuminen ottaa aikansa
Viimeistely sitten kun kovettuminen on loppunut. Reunoista purseet pois ja maali pintaan. Lisääkin tehdään jos kiinnostusta kellä on. Myös epoksista ja hiilikuidusta alipaineistamalla ultrakevyttä ja lujaa. Mahdollisuus on saada tilauksesta "särkymättömällä" aramidi- eli Kevlar-vahvistuksella.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti