tiistai 20. joulukuuta 2011

Nourish-Triumph ja JLMeccanica-runko

Tässä on seuraava väliproggis California Triken, Benellisetin, sekä Alkoholipyörän ohella. Otsikko jo kertoikin oleellisen.
Sähkötyöt ja muutamia komposiittiosia kuten paneeli sähkölaitteille ja akulle sekä satula pitää rakennella.

 Oleelliset osat ovat tässä.

Tankkikin on olemassa. Sähkölaitepaneeli tulee takarungon runkoputkien varaan satulan alle.

 Aiemmin hiilikuidusta tekemäni kytkinkotelo.

Muotti löytyy. Se on tehty mukailemalla alkuperäistä alumiinikoteloa. Kuten näkyy tämä ensiövetokotelo ei ole öljytiivistä mallia. Laturi ja ensiöveto ovat kuivaa tyyppiä. Myös edullisempi lasikuituinen versio löytyy. Aivan alhaalla näkyy pitkänomainen aukko josta vaihdemekanismin välitanko kulkee kotelon sisään. Muutoin vaihdevipu olisi keskellä näkyvän alumiinitulpan kohdalla. Tulppa toimii vaihdeakselin laakerina.


Jotain tämän suuntaista takakatetta olisi tarkoitus tehdä.

Tämä takakate/satulanpohja on hiilikuidusta tekemäni ja jo vuosia vanha. Omaa muotoilua oleva muotti on edelleen käyttökunnossa. Satulan pehmuste tulee kiinni Velcro-tarralla takakatteeseen.

Näiden uusvanhojen projektien kanssa on mukava touhuilla. Yhdistelemällä vanhoja hyviksi koettuja rakenteita ja nykytekniikkaa saa aikaan uniikkeja laitteita. 
Tämäkin pyörä käsittää osia eri moottoripyöristä ja varsin nykyaikaisia ratkaisuja. Silti se tulee valmiina näyttämään ikäiseltään eli 60-lukuiselta kahvilakilpurilta. Luotettava ja nykyaikainen tekniikka kohtaa menneisyyden parhaat rakenteet.

Satulan alle tulee laitepaneeli johon tulee latauksen komponenttien ohella myös muut sähköiset laitteet. Pyörän sähköjärjestelmä on myös omaa suunnittelua ja rakennetta. Johtimien määrä on minimoitu ja toiminnot on reletoimiset joten katkaisimien kautta ei kulje kuin matala ohjausvirta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti