torstai 29. joulukuuta 2011

H-D FLH -89 ensiövedon kotelon levittäminen


Pätevä syy
En puutu tässä siihen miksi joku haluaa hihnavetoiseksi muutetun ensiövedon kotelon näyttävän öljykylpymallilta mutta kuitenkin riittävän ilmajäähdytyksen hihnalle.

Ei pelkästään tekemisen ilosta
Kaikkea tehdään mistä maksetaan. Oli myös otettava huomioon astinlaudan sijainti ja vaihdevivun toiminta mutta ennen kaikkea startin tukilaakerointi.

Alumiiniä
Materiaalina kolmen millimetrin paksuinen alumiinilevy. Materiaalia säästääkseni on vain osalle kierrosta tehty levitys. Tätä valmistaessani minulla ei ollut käytössäni, vielä, jyrsinkonetta. Sillä homma olisi hoitunut varsin kivuttomasti.

Käsitöinä polven päällä
Tämä on tehty kulmahiomakoneella ja panssariviilalla käsitöinä. Lisäksi tarvittiin pieni pätkä 20 mm alumiinitankoa holkkien ja välirenkaiden tekoa varten.


 Leikatut kolme levyä ja niitattavat holkit välirenkaineen.

 Yksi holkki/välirengassetti niitattuna.

 Levitysosa paikoillaan.

Kansi pitää tukea
Koteloa varten piti tehdä vielä lisäksi kohdistustapit. Yksi kolmesta näkyy hieman startin akselin etupuolella.

 Kohdistustappien syynä oli tämä

Hyvää jatkoa
Startin ratas käynnistettäessä siirtyy kytkimen hammaskehälle ja akselilla on silloin oltava jokin tukipiste. Sitä varten koneistin laakeripesään jatkeen johon siirsin alkuperäisen liukulaakerin. Toimii.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti