lauantai 3. joulukuuta 2011

Benellin omituisuudet


Erikoisia rakenteita
Kreivi De Tomason aikaan Benellin tehtailla, samoin kuin Guzzinkin, tehtiin kaikenlaista normilinjasta poikkeavaa. Tässä pari omituista sarjatuotantoon edennyttä laitetta.

"Kolmiosäiliö".

Muotoilu edellä
Etujarrun kahvasylinteri. Itse kreivin kerrotaan sanoneen että tämän osan suunnittelu maksoi niin paljon että se oli pakko saada tuotantoon. Valmistaja kuitenkin oli Brembo. Suhteellisen harvinainen ja kallis osa ja oli esimerkiksi Ruotsissa laiton kun siinä ei ole ikkunaa tai läpinäkyvyyttä josta tietäisi nesteen määrän. Säiliö on kyllä todella tilava.

Ajovalokytkin/valonvaihdin. Ehyenä harvinainen.

Käyttö pitää osata
Laite kiertyy sarven ympäri mutta ei palaudu valonvaihtotoiminnosta kuin vetämällä alapainiketta vasemmalle ja samalla kiertäen nupikkaa itseen päin. Yleensäkin siihen aikaan suosittiin Italiassa liukukatkaisijoita. Tämä ei suinkaan ole heikoin esitys mutta harvinaisin ehyenä.

Yleensä rikkoutunut
Rikkoutuminen johtuu siitä että alanappula ei näy kuljettajalle ja satunnainen käyttäjä vääntää valot päältä väkisin pois jolloin koko viritys halkeaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti