maanantai 10. huhtikuuta 2023

California T3 1000 Blower lisämittarit Telineiden rakennusta

 

Alumiinistä ja muovista
Lisämittarit, jännite- eli volttimittari ja ahtopainemittari tarvitsevat telineet ja koteloinnin mittariston tietämin. Kannakkeet jo rakensin. Niihin koneistin alumiinipaloista kiinnitysosat. Kaksi samanlaista. Kertakoneistuksena levyt päällekkäin jyrsimellä. Lisäkoneistusta voi vielä tarvita jos teen kiinnikkeet kuten aluksi suunnittelin.

Aloitan 2023 -ajokauden
Ei ehkä tule kehitystä otsikon aiheeseen. Riippuu keleistä. Jos on lämmintä niin California Adamant saa kyytiä. Ensin pitää ostaa siihen uudet ilmansuodattimet.


Lisämittaritelineaihiot. Vaatii viimeistelyä.


Telianeaihiot raakakoneistettuina. Vaativat viimeistelyä ja kiillotuksen tai mustan maalin.

Alhaalla oikealla mittarin kiinnikejalka. Alkuperäinen mittaristo nousee noin 20 mm.
 
Lisämittari vasemmalla. Oikeallekin tulee... Vaan mikä mittari?

Teline on jo
Muotoilu puuttuu. Mustasta muovista teennen muotoiluun sopivan ulkorakenteen. Saattaa olla että, jopa, lujitemuovista. Se vaatii ponnistuksia sillä pitää olla muotti tehtynä ensin. Mitään kiirettä ei ole.

Värimaailma
Sama kuin pyörässä yleisesti: mustaa on eniten, punaista ja valkoista ohessa. Joissain paikoin alumiinista käsiteltyä pintaa. Kuten etuteleskooppien kiilloitetut alaputket. Pyörän värimaailma on Kerhoni väreille uskollinen: musta, punainen ja valkoinen. Olen perustajajäsen ja ensimmäinen presidentti. Edelleen jäsen. Kerholla on upeat toimitilat. Erityisesti pyörille on runsaasti varastotilaa talvisäilytykseen. Itsellä säilössä kolmesta viiteen pyörään per talvi.

Reikiä ja jenkoja
Kutsutaan koneistamiseksi. Alumiini on nöyrä aine työstämiselle mutta hieman hauras. Voi tulla tärinästä johtuvia murtumia. Siksi käyttämäni mittarit eivät ole kalliita. Ehkä myöhemmin, kun tulee kokemusta aiheesta voi käyttää hienostuneempia mittareita tai, peräti, näyttöjä. Kuusi millimetriä paksuun alumiiniin laitan M4-kokoiset kiinnityskierteet. Olen varautunut: on toinen, identtinen, mittaristo joka on paljon vähemmän ajettu varalla. Siinä on yksi vika: tripin nollausnuppi ei irtoa voimallakaan. Se estää rakenteen purkamisen huoltoa varten. No, halvalla ei saa hyvää.

Jatkoa tulee joskus lisää...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti