tiistai 2. lokakuuta 2012

Sähkömoottoripyörä nro 2 Ratasjarrun työstöä 2

Ratas on pääosin valmis. Jälkeenpäin voi vielä tehdä kevennyksiä ja muita kuviointeja. Jarrusatulan kannakkeen eli jarrukilven muotoilu on meneillään. Alkuperäinen ei enää ylety ratasjarrun reunaan saakka. Tosin välipalikalla eli hyvällä jatkolla homma olisi hoitunut mutta se näyttää hiukan väkisin tehdyltä. Jarrusatula kelpaa sinällään ja koska jarrulevyn halkaisija kasvaa niin jarrun teho paranee vaikka jarrumateriaali rattaan muodossa ei olisikaan parasta laatua.

 Ratas paikoillaan parilla ruuvilla.

Ratas on melko isokokoinen vanteeseen nähden. Eturatas vertailun vuoksi mukana kuvassa..

Jarrukilven koneistusta.

Uusi jarrukilpi on 47,5 mm pidempi kuin alkuperäinen johtuen jarrurattaan suuremmasta läpimitasta. Samalla, vaikka rakenne suurenee, tukevuus paranee. Materiaali on 6000-sarjan lentokonealumiinia ja erittäin miellyttävää koneistaa. Ei tartu terään ja leikkautuu kauniisti eli koneistusjälki on siistiä ilman jälkikäsittelyä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti