tiistai 11. syyskuuta 2012

Läppärunko

Purin aikoinaan V10 Centaurosta pois alkuperäiset läppärungot. Tilalle tulivat muutoin aivan samanlaiset mutta kahdella suutinpitimellä varustetut läppärungot. Suuttimien määrää piti lisätä koska moottorista halusin enemmän tehoa ulos ja yksi suutinpari kykenee vain n. 115 hv asti.

Merkkiä en varmaksi tiedä mutta olisikohan Weber.
Tarkistin. On se Weber.

Periaatteessa nämä ovat nyt tarpeettomat. Nykyisinhän tällaisia ei enää käytetä suutintekniikan kehityttyä ja suutinten sijoituksen siirryttyä sylinterikansiin tai ainakin hyvin lähelle imuventtiiliä.

 Oikean puolen läppärunko ylhäältä päin.

TPS on irrotettu. Rakenteessa ei ole adapteria tai mitään muutakaan sovitinta vaan TPS on kiinni suoraan akselissa ja tiivistyy akselin pesän reunoihin O-renkaalla. Nelikulmaiset aluslaatat ruuveineen pitävät TPS:n ajoituksen kohdillaan.

Oikealta sivulta.

Vasemman puoleinen läppärunko on samanlainen paitsi peilikuvana. Siinä on lisäksi vaijeripyörä ja mekanismi läppärunkojen balanssin säätöön.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti