tiistai 10. heinäkuuta 2012

Nato-Guzzi

Purin keulan. Muutama havainto: etuakselin pitkittäiset kiristyspultit löysällä. Keulassa ei juurikaan ollut öljyä. Erityisesti oikea teleskooppi oli tyhjillään. Missään ei näkynyt vuodon oireita eikä myöskään kulumaa. Molemmat etuiskunvaimentimet on laitettava uudet. Vanhoista on mennyt kyky vaimentaa. Jouset ovat kunnossa kuten muutkin osat em osia lukuun ottamatta.

Öljyn puute ei johdu vuodosta koska vuotoa ei löytynyt vaan huolimattomuudesta.

 Pois valutettu keulaöljy (ATF) ei aivan vadin pohjaa peittänyt.

Entiset iskunvaimentimet.

Nopeus/matkamittarin pyöritin.

Hyvin tyypillinen vikakohde etupyörän navan kupeessa. Pyörittimen pyörityslevyn sakara on vääntynyt pois urastaan. Syynä ilmeisesti pitkä seisominen ja voitelun puute. Vaseliini on jäykistynyt ja hammastus jumiutunut.
Näitä voi "tekohengittää" mutta ei kovin pitkäksi aikaa. Parempi on laittaa uusi.
Tarkoittaa myös sitä että matkamittarin lukema ei pidä paikkaansa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti