perjantai 28. lokakuuta 2011

Carillofornia Trike jarrukilven työstöä 2


Kaksi tehtävää
Jarrukilpi toimii myös vetoakselin laakeripesänä. Osa laakerista nimittäin on pesänsä ulkopuolella ja sitä varten tarvitaan väistö sekä tietenkin reikä akselille.

Vetoakselin laakerin pesän jyrsintää.

Jarrusatulan kiinnitys
Kuten kuvasta näkyy, liukuholkit kiinnittyvät reunassa näkyviin reikiin ja syvennyksissä on tilaa muttereille. Päädyin neljään M6 pinnapulttiin ja muttereihin.

 Liukuholkit, vetoakseli, jarrulevy, jarrusatula ja jarrukilpi paikoillaan.

Varmistus sovittamalla
Kyseessä ensimmäinen sovitus kaikille osille. Mitoitus osui sen verran kohdilleen että kaikki osat mahtuivat paikoilleen.

 Rakenne takaa päin.

Viimeistely puuttuu
Jarrupalat, eivätkä liukuholkkien haitarikumit ole asennettuina. Materiaalia poistuu vielä melko paljon mutta vasta sitten kun toisenkin puolen jarruosat ovat valmiit.

 Kuva alhaalta päin.

Sopii kun sovittaa
Vaikka ahtaalta näyttää niin silti jarrulevy mahtuu pyörimään. Työstöä suoritetaan vielä että istuvuus on varmaa.

Liukuholkkien pinnapulttien mutterit kätkeytyvät omiin lokeroihinsa.

Liika paino pois
Viimeistelyssä lähtee vielä paljon materiaalia pois ja kevennysporauksia tullee sinne tänne.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti