sunnuntai 30. lokakuuta 2011

Benellien entisöintiä

Läjä Benelliosia. Näistä pitäisi talven välitöinä koittaa saada valmiiksi vähintään kaksi toimivaa konetta. Kolmanteenkin on optio.

Pestyjä osia.

Erikoiset katteet.
Yhteen on sentään jo katteet valmiina. Kunnostin ne jo muutama vuosi sitten. Tein myös satulan itse.

 Bel's "Valenti"-kate.

Kate sisältää bensatankin. Sen joutunee pintakäsittelemään sisäpuolelta koska nykybensa pehmentää polyesterihartsista valmistettuja rakenteita.

Valenti-täyskate on todella suojaava.

Tähän tulee vielä iso kuplapleksi korottamaan rakennetta. Kate oli ostaessa varsin surkeassa kunnossa mutta koska se oli valmistettu lasista ja polyesteristä oli se varsin helppo korjata. Lisäksi silvoin katteen osiin sen helpomman käytettävyyden vuoksi. Kate irtoaa Dzus-lukkoruuvien avulla nopeasti. Alunperin olisi aina pitänyt irrottaa etupyörä että katteen olisi saanut irti kokonaan ja siten huoltokohteet näkyviin. Kateen yläosa on kiinni rungossa ja molemmat alaosan puolikkaat roikkuvat siinä. Alaosalle on tuet joiden päässä on kumitapit joita varten kate lepää eikä rasita ylempää kiinnityskohtaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti