tiistai 23. helmikuuta 2010

Alkoholipyörän rakentelua (RE85)


Asennusta
Californiaprojekti on edentynyt. Ruiskutuslaitteiston asennus loppusuoralla. Pari kuvaa laitan maistiaisiksi.
Lisää aiheesta tulee myöhemmin.

 Paineensäädin entisessä hanan kiinnityskierteessä.

Komponentteja
Polttoaineen paineensäädin. Suuttimen pidin/imukurkku alempana ja kaasuläpän käyttömekanismi säätönuppeineen taustalla. Virranjakaja on hyllytetty.

Yleisnäkymä suuttimen ja TPS:n sijoituksesta.

Kaasuläpän asennontunnistin ja muita osia
Vasemmalla puolella pyörää on näkyvissä suuttimen ja suutinpitimen/imukurkun lisäksi musta nelikulmainen kaasuläpän asentotunnistin, alkuperäinen huohotinkammio näkyy myös ja sen etupuolella vilahdus ilmansuodattimesta. Käynnistinmoottorin ylempään pulttiin olen kiinnittänyt ns. polttoaineen jakotukin josta pronssin väriset putket jakutuvat suuttimille. Keskeltä lähtee väliaikaiseksi tarkoitettu letku polttoaineen painemittarille. Pumpulta tuleva 10 mm:n kupariputki ei kunnolla kuvasta erotu. Sen sijaan tankilta pumpulle ja suodattimille menevä niklattu kupariputki näkyy. Läppärunko ei itsessään ole kuin n. 5 cm pitkä jonka takana on valmistamani lujitemuovinen ilmanjakokammio  (väriltään hopea) josta ilmaputket lähtevät imukurkkujen suuntaan.
Sähköinen polttoainehana lisätään vielä kunhan sille paikka löytyy ja liittimet saan sorvatuiksi.

Digitaalisytytys sekä sytytyspuolat vasemman sivukotelon alla.

Ohjelmoitava sytytys
Viimeisenä kuvana Ignitec digitaalisytytys ja sytytyspuolat sekä moottorinohjausjärjestelmän sulakerasia. Ohjelmointiliitin on sytytysboxin ja alemman sytytyspuolan välissä. Boxi on jo alustavasti ohjelmoitu itse laatimillani käyrillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti